onsdag 27 april 2011

25 år och grattis till mig!

Idag fyllde jag 25 år! Redan i söndags blev jag firad av familjen hemma i Eskilstuna. Då var jag nog lite avig...
Egentligen tycker jag att det är lite jobbigt att bli firad på min födelsedag... Inte sådär att jag vill att folk ska glömma bort det.. och det är klart att jag vill träffa hela min familj och det är ju jätteroligt när alla kommer på besök. Jag måste skärpa mig lite där.

Men idag bakade jag en liten tårta. Jag gillar att få tårta på min födelsedag. Den behöver inte ens vara särskilt fin. Det enda som behövs är att den är god.

 Den här fantastiskt tjusiga tårtan är gjord med hjälp av en aning trasiga marängbottnar från hemköp, (som nog fallit sönder redan innan jag öppnat paketet), glass och grädde. Glassen gjorde jag genom att ta ett paket gammaldags vanilj och ett paket jordgubbsglass och sedan mixa ihop det med frysta blåbär. Det är det bästa med blåbär, allt blir så fint lila. dagen till ära hade jag också skaffat mig små chokladbokstäver.

Så kom Daniel och fick spritsa tårtan eftersom han gått spritskurs.
De här fina kopparna köpte jag på indiska efter att ha sett dem hemma hos min fina svägerska Frida. Jag blev helt kär och sprang till Indiska så fort jag kom tillbaka till Göteborg. De är helt underbart galna med alla färger.

Daniel hade med sig en orkidé som jag ställde i köksfönstret bredvid en av vaserna jag fått från min syster Karin. Mitt köksfönster är i desperat behov av färg. Jag ångrar nästan att jag sydde en grå gardin dit. en ny kruka blir pricken över I:t. Men det tar vi en annan gång.

Nu närmar sig födelsedagen sitt slut och jag tänkte faktiskt gå och lägga mig. Imorgon tänkte jag inviga ett par balkongmöbler vi köpt idag och äta frukost ute!

Inga kommentarer: