tisdag 5 april 2011

Har man ingen bil får man flytta med spårvagn

.... Som fortsättning på föregående inlägg om tågresan med en stor sekretär kommer här berättelsen om när vi kom fram och skulle dra upp den hem till kortedala och tredje våningen.
Att få av den av tåget gick riktigt smidigt och snabbt. både på grund av att tåget var så himla bra planerat och för att Daniel var på plats för att hjälpa till.
Vi drar iväg vagnen till Burger King eftersom vi är lite hungriga efter resan. Kassörskan frågar oss:

-"Är det ni som kom med den där stora lådan?"
-"Ja..." säger jag,
- "Vad är det för något?"
- "En sekretär"
- "Vad är det för något?"
- "Ett skrivbord med lådor, typ.  Vi har släpat den från Kalmar! " svarar jag glatt.
- "Jaha!"

Vi får vår mat och hon önskar oss lycka till på vägen hem med spårvagn.
Här står Pierre med hela vagnen. Nu är det mörkt. Klockan har redan hunnit bli halv elva, och i bakgrunden ser vi spårvagn nr 11 komma åkande in på drottningtorget. Tack och lov är det en ny spårvagn med låggolv.(Hade det varit något annat hade vi fått vänta på nästa)
På spårvagnen står vi i mitten och väntar. Daniel ser lite skeptisk ut.
Hemma!
Här står den nu, men i brist på en vettig stol får en köksstol stå här så länge. Den är lite för hög så man sitter rätt dåligt, men jag antar att det är bättre än inget.
I sommar ska jag försöka mig på att slipa och betsa sekretären vit. Säg nu inte att den borde få stanna träfärgad, för den har många små fläckar och märken som den dragit på sig under alla år tillsammans med mig. Du ser inte alla de märkena på bilden, men något måste faktiskt göras åt dem. Det ska bli ett sommarprojekt.
Mest lycklig är jag nog ändå över kaffebryggaren. ÄNTLIGEN får jag dricka något annat än presskaffe och sump i botten. nu står min gamle vän i vårt blå kök och kör en rengöring efter den långa tiden oanvänd. Imorgon ska jag köpa vanligt kaffe och sedan blir det äntligen bryggkaffe här hemma. Jag längtar!

Inga kommentarer: