torsdag 28 april 2011

Lyxkaffe på balkongen

Igår köpte vi nya balkongmöbler och idag var det dags att inviga dem med frukost på balkongen! När Pierre äntligen klev upp hade jag dock redan ätit frukost, så det blev en kopp kaffe för mig.
Vi har egentligen inte morgonsol på vår balkong, så det var lite råkallt att sitta där vid den här tiden, men med en tröja gick allt bra. Det känns skönt att äntligen ha något därute, så att man kan gå ut och sätta sig när det blir varmare.
Mitt kaffe ser riktigt lyxigt ut, men egentligen är det helt vanligt kaffe och skummad kall mjölk med kanel. De små söta kopparna säljs på chilli som tekoppar, märkligt nog. När jag dricker te vill jag ju ha en ganska stor kopp att sitta med. Kaffekopparna i samma serie är lagom för espresso. Pyttesmå! 

Idag ska jag iväg till jobbet i kväll och innan dess försöka hinna med gymmet om någon timme. Förhoppningsvis ska jag också hinna läsa lite makroekonomi innan dagen är slut.

Inga kommentarer: