onsdag 5 oktober 2005

Som en himmel utan sol

"varför skriver du inte?"
"Jag tycker att du ska uppdatera din blogg"
"Varför har du slutat skriva på din blogg?"

Frågor som jag inte vet svaret på. och ett skumt konstaterande.
Jag ska... jag är bara lite för mycket inne i mig själv just nu, det är inte meningen.
Är lite...obsessed på hösten.

Hösten
Höstdepressionen.
Funderingen på valen
Om man gjort rätt


och sånt.

Sånt funderar väl du på ibland också?
behöver sova mer, men märker det inte förrän det är lite för sent eller om det händer något som...äh, jag bara orkar inte . men kommer jag inte dit så märker de det. då får jag hörad det imorgon. äh, jag vill bara sova. jag vill. va?

Jag vill ta på mig steppskorna och förstöra öronen på mig själv. jag är så förbannat trött på fioler. Jag vill byta huvudinstrument. jag känner mig usel och värdelös men samtidigt lycklig att jag inte spelar fiol. jag saknar min syster, jag saknar daniel, jag saknar mitt liv.

Okej, jag vet att jag är komplicerad ibland, jag menar, vem skulle orka? vem skulle orka ta sig an mig bara så där. jag vägrar gruppera mig. jag vägrargängfördela mig. jag vill inte behöva umgås om jag inte vill. Jag vill sova.

Det är väl svårt att veta var man har mig. om man inte känt mig länge förståss. eller kanske är det svårt då också..

jag vet inte. jag vill till en annan plats. bort från gotland, bort från eskilstuna och glömma sandviken och allt det som förde mig dit jag är.

tomlands. trorts att det bara är en utopi. en oförverkligad dröm, som aldrig kommer att slå in. det är bara att inse.

Jag är för ung, för gammal, eller helt enkelt bara inte i rätt ålder. kanske är jag bara fel.

Inga kommentarer: