onsdag 30 november 2005

Spel å danskväll med visafton

Är det ikväll.
Spel och dans kväll som börjar med visafton klockan 19.00
Vilket påminner mig om att Malin, Anders och Erika bad om hjälp att plocka undan bord och stolar och ställa iordning inför kvällen...om EN kvart ville de ha hjälp med det.

Jaja, vi ser om jag är där.
Den där jäveln Sebastian har också fått stackars lätthjärntvättade jag att vilja säga "erska" efter varje ord. så att Lögnare bli lögnerska, pilot blir piloterska . Ja man fattar. och det ordet jag skulle säga: Nagelbitare. Men enligt Erika, Moa och Malin sa jag nästan nagelbiterska. möjligt. jag är så lätthjärntvättad.

Nu tändas tusen julejus...
Imorgon ska vi till radion förresten och spela in musik. ja...vi ska sända nåt radioprogram. Sen vet jag icke mer.

Okej nio minuter tills jag ska vara i matsalen och hjälpa till. Tiden rullar på.
Lärde ut min visa idag. Den var svårare än jag trodde... jag tyckte den var lätt.
Så det så.

Jag hoppas på att få DANIELS eller ELINS brev imorgon som de lovat att skicka mig. sen hoppas jag på att Elin skickar mig noterna som hon lovat skicka mig i en månad typ.

Jag ska vara flöjtspelande lucia...ja, vi ser hur det går. Halvkasst.
Världen har aldrig sett en flöjtspelande lucia förr. nånsin.

Eller hur?

Åh, Typ en krasch utanför hörs och Jonas och Kerstin kommer inspringande i rummet och Kerstin hotar med att börja spela piano vare sig nån ville det eller inte. Sen började hon spela. Japp.
Och nånting om "polka är jättemycket roligt och polka är jättemycket umpa umpa" säger Jonas innan han springer ut och hämtar ett dragspel och börjar spela på det.

Eller om det är ett durspel. Jag varken orkar ta reda på eller bryr mig om skillnaderna.

Åh, det är "busslåten" Som vi fick höra igår.

Ikväll är det LOST

Inga kommentarer: