fredag 9 juni 2006

Första sommardagen

Skolavslutningen. För alla utom jag, och alla som tar studenten imorgon förståss.
Det är den första sommardagen. Har man tur är det soligt och fint ute. har man otur är det det inte. Som när jag tog studenten. Det regnade ute så att vi aldrig fick möjlighet att ta skolbild för alla elever.
Och jag fick, precis som jag hade velat sen ettan, sjunga en egenskriven låt i kyrkan. sådär som jag första årets avslutning såg andra göra. Mina förebilder.
en av mina viktigaste förebilder var en helt vanlig person. jag har nämnt henne tidigare. hon var två år äldre än jag, gick i musikaltrean när jag gick i ettan, och skrev de finaste låtar jag hade hört.
Låten jag hörde henne spela den där dagen på skolavslutningen i ettan mindes jag i flera år och i vintras hittade jag den låten på internet. hon hade lagt ut den där en gång och jag kunde lyssna på den. Jag vet inte ens hur det gick till, om jag letade eller bara råkade stöta på låten.
Men iallafall, den första gången jag hörde låten(i kyrkan) var starten till att börja skriva egen musik, att höra att folk kunde göra nåt så fint. och där och då visste jag att jag ville göra samma sak när jag tog studenten.
Och...det var precis vad jag gjorde, sjöng min egen låt "Can't be done".
Det känns bra att jag gjorde det, och att jag numera vet varför jag så gärna ville. Det känns bra att få uppnå en dröm ibland, även om den inte var så ouppnålig. Det var ändå en dröm.


Så...då har ni fått en inblick i vad jag tänker på.

Till idag då.
Jag hade körlektioner i morse och träffade sen Kattis och Annelie(och lite senare, Sissela med sina underbara gröna lösögonfransar) för att fika i sisådär tre timmar. japp.
Sen insåg jag till slut att jag faktiskt var JÄTTEförkyld(Med extra betoning på JÄTTE) och gick hem.

Så nu upptäckte jag att det var för varmt för att ligga inne...så jag gick ut, (det trådlösa internet räcker hit ut) och satte mig här och tog ett par bilder på huset.( vi har ju ett så fint hus)

Dagens bild: Jag med solglasögon som inte ens är mina, nej, det är mammas eller papaps tror jag, men de är mörkare än mina så jag lånade dem. Mina ligger där på bordet bredvid datorn. I glasögonen ser man huset, och bakom är den där fina nyplanterade syrenbusken(Jag tror den är ny iallafall)...Ja, det var väl allt. bild från...typ nu. ganska precis nu faktiskt. SEn hur mycket det ser ut som jag...vet jag inte nej. Men det är jag. sen kan jag ha förstört nåt i redigeringen, jag ser inte så mycket av skärmen...dessvärre.

Men.. jag är envis. hah.

Inga kommentarer: