tisdag 20 februari 2007

Det känns som evigheter sen

Jag drömde inatt att det var 2008.

Det var allt. Inget mer. Jag drömde bara att jag såg på nåt ställe där året stod(typ en tidning) och läste 2008. Jag vet inte hur livet var eller nånting. så det var nog en ganska värdelös dröm... Men ändå.

Jag gick upp för en timma sen. kan inte sova längre nuförtiden, vaknar alltid ubertidigt, oberoende av hur sent jag lade mig kvällen innan.

Nu är jag för övrigt hemma.

Jag sa nog aldrig det, men till slut så bestämde jag mig för att följa Gertruds råd och åka hem och bli frisk hemma. Och som vanligt när det gäller mig så velar jag in i det längsta tills jag plötsligt bara bestämmer mig och drar innan jag hunnit berätta det för någon. Halva klassen vet nog inte ens att jag åkt. Suck.

Och ikväll sa Elin något om att Johan skulle hit. Hur går det nu med min tillfriskning? Jaja, bara jag inte lämnar huset så är det väl lugnt. I hope. Jag har saknat Johan, det var länge sen sist vi sågs.


Och sent på kvällen när jag slagit på mobilen igen fick jag ett meddelande från Annelie om att hon ville jag skulle komma hem. "Är hon synsk?" tänkte jag eftersom jag redan var hemma och funderade lite på om Elin sagt nåt. Det hade hon inte.


Och för övrigt kan jag knappt vänta tills jag får gå till Waynes och fika. Men det får väl vänta, I guess. Först ska halsontet och snuvan försvinna, för FY vad jag är trött på det.


Tänk om det var 2008 ändå?

Hur ser livet ut?

Vart befinner jag mig?

Åtminstone vet jag vad jag hoppas och tror på.

Inga kommentarer: