fredag 23 februari 2007

Sena nätter, tidiga morgnar

Inatt somnade jag ungefär klockan sju. på morgonen.

Och i natt när jag låg i min säng skrev jag ett litet meddelande på mobilen till mig själv eftersom jag inte orkade slå på datorn. Jag tänkte skriva in det här.

"Det snöar ute. Klockan är fyra på natten och jag ligger i min säng och kan inte lyckas somna hur mycket jag än vill. och jag är trött och orkar inte gå nerför trappan och till köket och hämta ett glas vatten.. Och in i rummet intill kan jag inte gå. och jag som sett fram emot en shoppingtur imorgon.
I spegeln ser jag snöflingorna virvla ner från himlen. men ser man direkt på fönstret ser allt lugnt och stilla ut. Det är märkligt hur man kan lura sig själv,det som verkar stilla och lugnt kan svämma över om du bara ser det på ett annat sätt. ju mer noggrann man blir ju lättare har man för att se det. jag skickade just ett meddelande. till några människor på skolan. Bara för att vara säker på att jag inte missar det imorgon. med tanke på att jag inte kan sova än så kanske risken att jag är vaken innan konserten inte är så stor. och jag funderar faktiskt allvarligt på att spela lite gitarr.. "


Jag spelade inte gitarr. till slut(Ett par timmar senare) somnade jag. efter att ha varit nere på nedervåningen och hämtat ett glas vatten, och sagt något surt och irriterat till mamma som förståss var vaken och ville kolla varför jag var uppe så tidigt. Och jag var förståss jättesur över att jag inte kunde sova. Good work... not.

Men. Idag kommer Pierre hem till Eskilstuna. Johan och jag ska möta honom på stationen vid fyratiden. Och vi som trodde att han inte skulle vara här förrän sent ikväll.
Och igår fick Elin en leverans med grejer från Coca cola. bland annat en stor 32 tums lcd-tv. I svart. De ska hon ha när hon åker och jobbar imorgon, men eftersom Johan är teknikfreak och jag... är.. det typ också, när det kommer till nya fina grejer, så ville vi förståss att vi skulle testa alltihop.

Fin bild... ser jag inte lite trött ut där i gungstolen?

Inga kommentarer: