måndag 5 februari 2007

sjukdomsjaget

Är rätt tjurigt...

Usch vad allt går fort helt plötsligt.
Iochmed musikcaféet nästa vecka så borde jag egentligen vara färdigrepeterad med både Viktor och Tobias vid det här laget. Är jag det? Ja kanske, typ med Tobias, där har vi ju övat ett bra tag nu. Men "This Masquerade" behöver mer tid. Och här sitter jag nu med en jättehes hals som börjar hosta så snart jag tar en ton. (Jag kan nästan prata utan att hosta. Nästan) Ändå är det viktigast att jag är frisk när Pierre är här. Jag hoppas det. Och jag borde vara det, hur länge kan man liksom gå omkring med en dum förkylning?
Nej, det blir till att promenera iväg till ICA och handla echinaguard. igen. Mitt är slut(Ja, jag hade ju liksom två förkylningar på rad med nån veckas uppehåll. Det var då jag slutade med det sist)

Och sen nu så går jag och räknar ner dagarna till Fredag då Pierre kommer till Gotland. Det har jag nog förresten inte sagt? Eller? Jag kom aldrig iväg till datasalen under helgen när jag låg i min ångest över förkylningen och febern och mitt usla samvete när jag vet att vi måste öva.

Schlagerfestivalen har gått förbi. Daniel är som vanligt sjukt irriterad på att jag pratar om låtarna, medan Moa hävdar att det är sött. (denna gången var jag iförsig enligt mig själv rätt tyst med tanke på att varje ord skar i halsen)
Mina åsikter kan sammanfattas så här: "TA SÅNGLEKTIONER, IDIOTER!"
Anna Book: Så klart att hon skulle dansa, nu när människan är "Letsdance-Anna" med hela sverige. Suck. Lär dig sjunga rent kvinna.
Tommy Nilsson: Alltså, allvarligt. när jag hörde namnet "Jag tror på människan" så visste jag vad det skulle bli för tråklåt. Och oj, vad rätt jag hade.
Och så Andreas Lundstedt som Daniel blev så ledsen över inte gick vidare. Lite synd. Han sjöng ju åtminstone rent.

I övrigt. nej, ingen åsikt. ingen favorit, ingenting.
Och har nån sett vädret vi haft? i helgen försvann snön från Gotland. Idag kom den tillbaka. Woohoo.. och fortfarande ligger temperaturen på 3 plus. Få se hur länge den snön ligger.

Och Erika har "nästan" flyttat ut från villan och in i Smiss. Så när Pierre ringde och berättade att han bokat resan gick jag och frågade Erika om hon hade lust att bo hos Jonathan en vecka så att Daniel kunde bo där. Och det gick ju fint. Och när Nicklas hör det undrar han om Daniel kanske inte vill bo i hans rum istället. Det skulle tydligen sitta fint, då skulle hans rum bli städat också. fast enligt Nina vill nog ingen bo i Nicklas rum utom han själv.

Och jag har inget annat relevant att berätta. Jag börjar närma mig ett "nästan-färdigt-tillstånd" med mitt arrangemang(japp, efter att ha börjat om tre gånger och sen bytt låt)
Det känns ju...fint.

2 kommentarer:

Eligin sa...

Tjaha... Här var det länge sen nån hörde av sig. Du har missat massor av mina blogginlägg kan jag meddela.

Eligin sa...

ja och... hälsa Pierre.