söndag 3 juni 2007

Låtkännedom

Jag gjorde ännu ett dumt test som jag GIVETVIS tagit från någon annan. Jag gör sånt. Skillnaden är att jag lägger till mina egna kommentarer om min kära låtlista som jag faktiskt har en tanke med. Alltihop. Hoppas jag. Men, jag höll mig faktiskt från att göra detta väldigt länge. Typ två månader sen jag hittade den. Andra gången. Så... Egentligen är jag rätt stark, inte svag.

1. Sätt din musik på blanda.

2. Klicka på nästa knappen efter varje fråga.

3. Använd sångtiteln som svar på frågan.

4. Fuska inte.

1. Hur mår du idag? Stackars (Ja, det är rätt synd om mig idag. Tycker jag. Jag kom hem och kände mig obeskrivligt ensam och ringde ett gäng vänner. Tre för att vara exakt. Och så ringde en mig. Och trots det känner jag mig lite ensam. Och rätt jättevarm… jag borde öppna ett fönster)

2. Kommer du komma långt i livet? Silver Tounge (Vad betyder det? Min första tanke var min sångröst. Jag sjunger ju liksom. Sen kändes det lite ego, intressant, med tanke på att detta är ett test om mig själv. Jaja, antingen att min röst tar mig framåt. Kanske, eller inte. För övrigt så öppnade jag fönstret, så nu är det nästan lite kallt.)

3.Hur ser dina vänner på dig? Vad tänker hon på? (Är jag alltså en stängd bok? Hmm.. jag som tycker jag berättar allt. Ja, utom när jag ska komma hem, då säger jag inte ett ljud av någon outgrundlig anledning.)

4. Kommer du gifta dig? Goodnight and go (Dum fråga får dumt svar. Som jag inte förstår. Jag borde väl vilja gifta mig någon gång. Även om det känns så långt in i framtiden att jag faktiskt inte kunde bry mig mindre om det just nu.)

5. Vad är ditt livs themesång?Le Temps de Cathèdrales (Tack då. Betyder det att jag borde plugga franska? Eller vad har katedralernas tid med mig att göra? Jag tänker inte bli kantor. Eller överhuvudtaget något när man måste jobba i en kyrka jämt. Hade jag tänkt i alla fall. Äh… jag fattar inte)

6. Vad är ditt livs historia?Under Månen (Ja, jag befinner mig ju under månen så att säga. Det gör vi alla. Sen då? Intressant att detta är låten jag började spela på gitarren igår kväll)

7. Hur är skolan för dig?Sommarmedley (Skolan är slut för mig. Nu är det sommaren som gäller. Med jobb och teater och… annat. Och detta året i skolan har jag längtat och inte längtat till sommaren om vartannat. Längtat för att jag ville att den jobbiga perioden med distansen mellan mig och Pierre skulle ta slut, inte längtat för att jag faktiskt tyckte så mycket om allt. Men försiktigt för mig själv, och med rejäla svängningar om jag trivdes eller inte)
8. Hur kan du komma framåt i livet?Into The Airwaves (Ännu något jag inte fattar. Ska jag flyga för att komma framåt? Okej….?)
9. Hur kommer imorgon vara? Häxan (Halvkass alltså? I see. En låt jag själv sjöng på gotland. Den som gick…halvbra.)
10. Vad är det bästa med dina vänner?Friends Will be Friends (Äntligen ett vettigt svar. Wonderful. Ja, här behöver man ju inte säga mer)
11. Vad finns i lager för nästa vecka?Fenomena (Oh,händer det alltså något fenomenalt nästa vecka? Bra, det behöver jag. Ni vet att jag kommer kolla detta nu va?)
12. Vilken sång beskriver dig bäst?Tempest (Stormen? Tack då. Visserligen har jag lite omväxlande humör och hatar och älskar om vartannat. Ena dagen är jag så lycklig, andra dagen känner jag mig ensam och olycklig. Och ibland är jag bara… som vanligt)
13. Hur är det med ditt liv? Söndermarken (Japp, jag lever i ruiner av dåtiden. Framförallt så är jag i det gamla här. Det jag och Daniel pratade om förra veckan, vi vill inte att allt ska gå tillbaka till som förut, som om gotland aldrig hänt. För det har det, och vi är båda förändrade människor sen dess. Att flytta hem och försöka stå ut med allt som man ville bort från känns inte bra. Men förhoppningsvis blir det så mycket bättre, jag har mer nu, och bara jag försöker blir det inte som tidigare)
14. Vilken låt ska spelas på din begravning?The Ruins Of my Life (Jepp, jag ska ha en riktigt upplyftande sång på min begravning. Det hör man ju direkt på titeln. )
15. Hur ser världen på dig?Intro (Prelude For Reckoning) (Va? Är jag ett intro för något annat? Jag fattar fortfarande inte)
16. Kommer du ha att ha ett lyckligt liv?Du får mig (Du får mig, för då tror jag på lyckan. Och det är sant.)
17. Vad tycker dina vänner om dig?Let’s hear it for the boy (Jag tycker om den, den är liksom ”trevlig”.Ni borde höra den. Förresten… De tycker alltså om mig? Mina vänner alltså. Mycket om man ska tro låten. Trevligt. Jag hoppas och tror på det. Annars vore de väl inte mina vänner? Om de inte tyckte om mig?)
18. Har du en djup och mörk hemlighet?Tell me It’s not True (Jag vet inte… Kanske jag har. Men uppenbarligen tänker jag inte säga det och förnekar det. Kan nog stämma. faktiskt. nu när jag tänker efter.)
19. Brukar folk i hemlighet fantisera om dig?I Väntan på (I väntan på vadå?)
20. Hur kan du göra dig själv glad?Another One Bites The dust (Skadeglädje är den enda sanna glädjen.hmm..)
21. Kommer du någonsin ha barn?Balladen (VADÅ balladen? Det är ju inte ens ett låtnamn, det var bara jag som skrev det namnet eftersom jag inte kom på något annat. Tror jag. Det är en låt som börjar på kurdiska och blir en gammal norsk ballad, några i min klass sjöng den. Den var… LÅNG. Men fin. Betyder det att det går långsamt tills jag får barn, men det är fint? Eh… Jag som inte ens vill ha barn)
22. Vilken låt beskriver den du är attraherad av?Tiden Står Still (Så känns det ibland. Både som låtnamnet att tiden ibland känns som om det står still när jag är med Pierre. Eller som det låten handlar om, att tiden faktiskt aldrig står still, för samtidigt går tiden så VÄLDIGT fort med honom. Jag älskar honom. Och det ska han veta vid det här laget. Den här låten skrev jag under gymnasiet, intressant att den kom fram nu)
23. Vad skulle du vilja säga till nästa generation?Imagine (Tänk själva. Det funkar bäst. Eller också inte. Otur för dig)
24. Några tips till dig?Li’l Darling (Jag fattar verkligen inte. Vadå Li’l darling?)

25. Hur kommer du att bli igenkänd? Dark Reign of Fire (Oh, Coolt. Det later som om jag är en diktator som leder med järnhand. Hmm.. ungefär det de kallade mig i miljögruppen i nian. Jag styrde kanske lite….mycket.)

Låt mig vara patetisk med mina dumma tester. Men för tillfället har jag
lite tråkigt. och borde sova. Men så smart har jag aldrig varit.

Inga kommentarer: