måndag 25 juni 2007

Lunchväntan (nu har jag uppdaterat bilddagboken!)

Just nu sitter jag här och väntar på att Pierre ska komma hit så att vi kan gå och äta lunch. Han borde ha slutat typ nu.
Så....Han borde vara här inom en kvart. om han inte ska duscha och allt annat.. Vi säger typ halv tre. Och jag som börjar bli hungrig. njae. inte särskilt kanske.
Jag fick meddelandet från Ljudteknikutbildningen. Inte antagen på grund av platsbrist. kul.
Inte... så jag är lite deppig. eller ganska mycket faktiskt. Det får väl ordna sig. Fast nu känner jag mig mest ledsen över det och funderar på vad jag ska göra härnäst. Jag ska ta och ringa Daniel ikväll tror jag.


I fredags var det grillfest/poolparty hos Staffan i regnet. (Fast mest var det nog mulet.) Det var trevligt. Självklart badade vi. utom Elin som fegade ur då hon tyckte det var för kallt i vattnet och för kallt i luften. Jag tyckte det var en principsak och hoppade i ändå. (Efter lite uppmaningar av Pierre förståss)


Och sen fanns det förståss ett "No pants corner". Det är en nystartad tradition av Staffan, Johan och Pierre. Den enda liknelsen jag har är hundtricket-filmen alltså.... Men jag tvivlar på att de har tagit sin inspiration från en chickflick. Så förmodligen finns det fler filmer de har fått detta ifrån. Man får dock ha kjol. Jag tror det är för att de också kommit på att de vill skaffa varsin kilt. hmm...


Antar att Pierre vet att han inte följer med på någon av min familjs tillställningar som dop och sånt iklädd en kilt. NO WAY.

Och i lördags fyllde daniel år. Dock var inte jag med. Vi var för upptagna av genrepet och var dödströtta och iskalla efter en kväll med 15 grader och regn. Blöta skor....är ingen höjdare. Speciellt inte när det låter klafsande ljud när du går.

Kvart över är klockan. Förhoppningsvis är min älskling här inom en kvart. jag vill gå ner och köpa folket också.



Bild 1: "No pants corner"
Bild 2: Kurirens bild i dagens tidning. De har skrivit fel. (Eller snarare fick de fel info. Det står redan fel namn i programmet.) Jag spelar Hermia. inte Elin. Hon spelar Helena. Alltså är det jag på bilden.

Inga kommentarer: