onsdag 20 juni 2007

Tvätta håret

Jag har stora sömnproblem.
Inatt gick jag och lade mig klockan tre på natten. Tre och en halv timme senare gick jag upp med planen att jag skulle jobba på IP. Och de senaste dagarna har det varit likadant. Utom när jag har Pierre liggande bredvid, då sover jag faktiskt längre, och bättre. Jag har aldrig varit morgontrött utan anledning. Och han är en anledning.
Jag åkte till IP. dock fick jag vända hem igen då det inte fanns något för mig där. De stackars sommarjobbande pojkarna satt mest och rullade tummarna. Oetikerna jag väntar på har ännu inte kommit. Man börjar ju undra om de ens blivit beställda.

Men iallafall, jag mår riktigt bra.
Förra veckan kände jag mig dålig, ledsen och gnällig. Nu är jag lugn och glad och allt det där. Skönt.

Jag hade tänkt diska, ska kanske fixa det nu när jag skrivit klart. Mamma och pappa är nämligen på sturkö och eftersom Elin och jag inte fixar mycket händer ingenting här hemma, bara disk.Jag har inte lust eller tid när jag väl är hemma och Elin är här mindre än jag.

Mitt rum borde jag göra något åt, glaset borde så fan plockas upp från golvet, det har legat där i två veckor nu. Snart kommer Pierre att tro att jag alltid gör såhär. Det bådar inte så gott om man vill bo ihop i framtiden, man måste ju kunna städa! Ja, jag medger att jag själv oroar mig för sånt hela tiden, jag vill inte att bo där det är alltför stökigt, att jag klarar det här hemma nu är för att det ser bra ut i större delen av huset, det är bara övervåningen som är hemsk. Då är det bara att inte vara där. (smart)

Och nu ringde Mamma för att påminna om blommorna som ska vattnas. Tydligen hade hon ringt Elin först(Hah, borde väl hon ha vetat att Elin inte var hemma). Okej, jag överdriver, och faktiskt gör det mig ingenting, jag tycker oftast om när det är tomt i huset. Det är lugnt och man kan bara skylla på sig själv om man missar något. Jag tycker om ensamheten, iallafall när jag mår bra.

Jag hade egentligen ett ämne att diskutera med mig själv på bloggen idag, dock glömde jag det innan jag började skriva. Så..tyvärr, inget intressant att fundera över idag. Utom möjligen om jag får för lite sömn och om det möjligen kan vara farligt i framtiden. Fast jag lider ju inte nu. Jag ser säkert bara för mycket på House.

Okej, nu ska jag gå och tvätta håret. Jag hatar när det känns äckligt.



Jag måste för övrigt börja ta fler bilder nu när kameran är tillbaka.

Inga kommentarer: