lördag 30 juni 2007

Karaoke

Så var det dags igen.
Som att slungas tillbaka till 2004 då jag fyllde arton och hängde på blå ängeln där man kunde sjunga karaoke varje helg.


Och idag åkte Pierre och gänget på finlandskryssning.
För ett par timmar sen fick jag ett sms där det stod att han inte hånglat med någon än. Jag sa att om han var tvungen så vet han ju var Johan finns.
Heh.

Jag sa faktiskt till Pierre innan att om han ville hångla med någon så var det okej. Mest som ett skämt. Nu blev inte riktigt den saken som jag tänkt. Jag ville mest se hur han skulle reagera. Typ säga något i stil med "Nej, det behöver jag inte, jag älskar ju dig". Eller... "okej, då gör jag det" (Och sen direkt säga att han skämtade efteråt. Annars hade jag gjort det.)
Men.... Jag hoppas faktiskt att han inte trodde jag menade allvar.

Okej, så idag ska vi diskutera trohet/svartsjuka. Eller jag ska. Med mig själv.

Idag så sa en motspelare att han aldrig skulle släppa iväg sin flickvän på en kryssning utan att han var med. Okej, men för mig så litar jag så på min pojkvän att jag inte har de problemen. och hoppas att jag aldrig får det. Svartsjuka är inte min grej. Och jag litar på att han inte gör något dumt. som sagt. Jag litar på att han är trogen mot mig. Enligt mig handlar liksom svartsjuka om att man inte kan lita på varandra. Senast jag var i Gillberga såg jag och Pierre i en bok om stjärntecken, där stod att både han(Som är skorpion) och jag (Som är oxe) ska ha som största fel att de kan bli sjukligt svartsjuka. Oxens svartsjuka är tydligen som ett sjukligt ägandebeteende av en person. Skorpionen är mest bara grymt svartsjuk och vill typ inte att ens älskade ska prata med någon annan. Sjukt alltså. Och ingen av oss är speciellt svartsjuk alls. Och tur är väl det. För då skulle min världsbild förändras. Jag frågade mina vänner som är svartsjuka om de litade på sin pojkvän/flickvän. alla sa att det gjorde de absolut. de litade absolut på varann... suck. Men om man litar på att den andra är trogen...varför då överhuvudtaget vara svartsjuk? gah. sånt snack gör mig knäpp. heh. eller... inte knäpp, men, jag fattar det inte.

De enkla reglerna för otrohet är dessa(Enligt mig alltså):

Kyssar: Njae. Inte egentligen, men om det är en vän så bryr jag mig inte.
Pussar: Så jätteokej. Speciellt om det är vänner

Sex: Hahaha. Inte okej, det fattar man väl själv. är man så dum får man skylla sig själv.
Resten: Vadå? som smssex? jag vet knappt vad det är, så...eh... njae på den då. telefon. INTE RIKTIGT. gah. välj själva vad det spelar för roll, men jag tycker väl att alla ord som följs av sex är att vara otrogen.



De enkla reglerna för trohet. Kanske, ja och nej. KANSKE, JA, NEJ. (och välj själv)

Enkelt.

Inga kommentarer: