måndag 11 juni 2007

Tydligt annalkande halsont

Lördag: Studentfirande
Söndag: Dop
Måndag: Jobb och badande i borsöknasjön. (ett annalkande halsont stör mig)

Jag stör mig på något som jag inte riktigt har koll på vad det är.
Nu behöver jag få ta det lugnt ett par dagar, Jag vill inte tänka, jag vill bara att saker ska hända. Och tar om hand av andra människor än jag.
Och jag vill väl inte riktigt vara ensam den sista stunden på kvällen, men jag vill heller inte vara omringad av folk. Inte just nu. Egentligen vill jag skippa teatern imorgon.

Lördag: Studentfirande för Annelie och Sissela. På dagen sprang Elin, jag och Kattis runt på skolorna för att få gratulera våra kära vänner och ge dem presenterna vi varit ute och köpt dagen innan.
Senare på kvällen blev det fest hemma hos oss. Det var riktigt kul, tyckte jag! Daniel gick runt och tyckte att mina bröst var GIGANTISKA och jag sa att det var de inte alls och påminde honom då om en gammal klasskamrat till honom och mig, då var han tyst i ungefär fem minuter. inte längre. Dessutom tyckte han att det stank testosteron om mina kära små aningen överdrivna vänner som startade ett "nopantscorner" i våran blå soffa. duktigt.
Vi fortsätter ut till rinmansparken med min gitarr, Daniel och Emma försvinner, sen tröttnar Studenterna Annelie och Malin och drar hemåt med Ken. Vi andra möter Sissela och tar med henne till Rothofs. Dessvärre är hon lite trött. Jag minns inte vad som hände, plötsligt är det bara jag, Pierre, Staffan och Johan kvar. Vi går hem efter att Staffan och Johan tjatat om ting som de inte fick och jag låter dem dela min lilla nittiosäng i mitt kvava rum medan jag och Pierre tar nedervåningen. Det var inte alltför populärt men de klagar inte alltför mycket(Jag tror att jag var lite irriterad där på slutet och tror att de insåg det och lät mig vara ifred då.)

Söndag: På morgonen vaknar jag vid åtta trots att klockan är ställd på nio. Vid elva ska vi åka till dopet. Jag försöker somna om men lyckas bara halvsova lite halvdant innan jag tvingar mig upp någon kvart innan klockan ringer och går upp för att banka på dörren till lägenheten som Elin och Emil låst. De vaknar och säger att jag gärna får duscha före dem om jag hämtar Pierre. Pierre är jätteseg och ber om fem minuter som blir en kvart. Elin och Emil tar duschen och jag blir lite stressad. Vi hinner, men in i det sista minns jag att jag tjatade på Staffan att klä på sig och sluta spela något dumt spel med Johan och Pierre så att vi andra kunde åka i tid utan att behöva lämna kvar dem i huset. Jag är stressad. Vi kommer iväg tillslut och åker mot kyrkan i Essinge, vi har inte ätit frukost och stannar vid pressbyrån. Jag är förväntansfull. Jag har aldrig varit på dop förr. Väl framme vid parkeringen byter Emil och Pierre om, de åkte i tshirt för att slippa klä sig för varmt på bilturen. smart. I guess.
Det är jättevarmt!
Trevlig ceremoni, Alice Sigrid Skorpan Thornberg får sitt namn och vi går till salongen för att äta. Det är trevligt. Allt är trevligt. Presenterna öppnas inte. fan. Jag som ville se min och Pierres fina present igen, jag tyckte så mycket om den att jag gärna skulle haft den själv.(Inte för att jag vet vad jag skulle haft den till) Ja... vi åker hem i bilen och väl hemma somnar Elin och Emil på övervåningen. Jag och Pierre somnar inte:)

Måndag: Inget vettigt. Henningsen är tillbaka på IP för sommarjobb, vi badade i borsökna och jag upptäckte att det störiga spelet killarna spelade i går morse var riktigt roligt.

Men just nu känner jag mig bara trött och lite nedstämd.
Och jag vet ju att det är så lite tid för sådant just nu.

Inga kommentarer: