måndag 5 november 2007

Dags igen

Så var det dags igen. En ny vecka har börjat. Och därmed har lektionerna börjat igen. en vecka då jag inte gjort nånting förutom att vara sjuk och ligga och slöa har gått förbi. hmm... Elin pratar alltid om hur tråkigt och jobbigt det är att kliva upp utan att ha något att göra för dagen, då det känns meningslöst att göra något. Okej, jag kan verkligen förstå det, men....så har jag aldrig känt de dagar jag inte har något speciellt. Förmodligen för att jag faktiskt har något att göra då, jag bara gör det inte. Men ändå, jag tycker att det är skönt att inte göra nånting.

Och åh, jag LÄNGTAR tills någon dag när jag kan känna att jag inte har något alls att göra. När jag inte egentligen borde plugga eller borde göra något annat än bara ingenting. För just nu räcker inte tiden till. Men... Jag har det typ aldrig så. Hon har det rätt ofta. Det är väl skillnaden, jag har aldrig ens provat på det. Kanske borde jag sluta plugga och börja söka jobb? Fast tänk om jag inte får något jobb? Det skrämmer mig!

Oh well. Jag längtar för fullt tills när min franskakurs tar slut(Jag kan inte kalla det för skolan, detta är för jobbigt för att kallas skola) Det är en månad kvar tills sista lektionen, en och en halv till sista tentan och sen fem dar till så tar min filmmusikkurs uppehåll också(men den gillar jag, så det är inget problem)
Nu är det för övrigt lunch, jag har just haft den lättast genomlidna lektionen, Grammatik del2. Sen är det text 2. textkurserna skrämmer mig alltid, mest för att man MÅSTE vara närvarande och MÅSTE vara förberedd plus att man MÅSTE prata om skräp man inte vill prata om.

Nu skrev jag just ut ett arbetsprov som ska skickas in till en utbildning jag har sökt senast på fredag.... jag tänker "HJÄLP!" men...ja, detta borde jag faktiskt klara, på mitt sätt om jag bara vill och tar mig tid. Jag vet att jag är tillräckligt kreativ för något sådant och speciellt när det faktiskt handlar om photoshopuppgifter(Eller, det kommer att handla om photoshop när JAG gör det. För att...jag är sån)
Och damnit, till idag om en halvtimme ska jag kunna ett gäng ord om trädgård på franska och givetvis har jag glömt det och satt istället och pluggade dem på rasten under grammatiklektionen..heh... Och nu har jag ont i magen av skräck inför den lektionen, som vanligt alltså. jag kommer INTE fortsätta med detta vansinne nästa termin, så långt vet jag iallafall.
Och snart fyller Pierre år, jag tänkte försöka fira honom med mig på onsdag, eftersom jag åker till gotland på torsdag.(han fyller alltså på fredag). Jag håller som bäst på att fundera hur och vad just nu(ja eller, lite är jag faktiskt klar med.)

Nu ska jag kolla på de där franska trädgårdsorden, och kolla på vad jag ska göra för arbetsprov. Och... äta min kalla tacos från igår. på tjugo minuter.

Inga kommentarer: