söndag 25 november 2007

Lappfejden...fortsättningen

Ja...det är ju givetvis lika bra att fortsätta innan jag glömmer allt..det börjar redan falna i minnet(ja...lite iallafall.) Det som sitter kvar bäst är faktiskt första natten i grottan..

och jag som specifikt minns att jag frågade Mia om varför hon inte berättat något om första natten och hon svarar att den är en väldigt liten grej av hela lappfejden. Okej, det är nog helt riktigt egentligen. Det är bara det att jag ser de värsta sakerna som överlevnadspoäng från min sida...så...jag måste ju minnas det jobbiga. Dessutom. använder jag den som skrämseltaktik för att folk ska tycka synd om mig.
-"funkar det?"
-"nej... inte alls. daniel är bara arg på mig, den jävlen"

För att återgå till berättelsen, var var jag? Jo, just det...lördag
Lördag
Jag vaknar på morgonen, inte så ont i huvudet men dock känner jag att mitt ena öga är ömt och svider lite. jag oroar mig inte just då utan springer och tvättar ansiktet istället och märker då att mitt stackars vänstra öga är helt svullet. "OH NO!! Hur ska jag överleva?!" Tänker jag och springer och lägger på ögonkräm, tar på mig hänglsena och går ut lite smått senare efter de andra(jag... vaknade sent) och ber Mia om allergitabletter(jag tror nämligen nu att jag är allergisk mot katter, så tack åh tack för att jag fick din typ näst sista....) De får jag, och dessutom har jag packat ner en ögonpenna, en spegel och en mascara så att jag ska hinna sminka mig, och det klarar jag suveränt nog innan champanjefrukosten, oroa er inte. Här har Tinnert varit på Ica och köpt en Cosmopolitan(tidningen), två disneyfilmer och en rökt sik. Jepp... en rökt sik. jag skrev inte fel. För övrigt har ögat typ gått ner i svullnad helt och hållet nu och jag köper mig en kaffe och ber Tinnert spetsa den med Mias mintu. Finfint, mintkaffe på morgonen. Wiie. Sen är det lekar, däribland en lek som går ut på att stoppa så många tamponger i munnen som möjligt och sen dricka två öl. Pierre är givetvis frivillig.(18 tamponger fick han in i munnen för övrigt, för den som är intresserad) Därförinnan fick vi sätta så många klädnypor som möjligt på valfri persons valfria kroppsdel. Vi väljer Börets röda skägg. Hur många det blev har jag glömt...tyvärr`..
Ja, vad var det mer? har jag redan glömt det? oh well. det var mer.

Sen är det ännu en gång bastu(ja, jag kan ha glömt av de andra gångerna i mitt berättande, vi bastade typ tusen gånger. eller tre) och sen med vissa saker emellan, sittning och... ja hur var den? Jag tyckte det var kul, men det är så sällan jag får gå på sittning så... man ska inte fråga mig. sen går vi hem, vi hämtar sprit, (jag hämtar min flaska körsbärsvin jag suttit och hållit på hela tiden.) Och sen beger sig jag och Pierre iväg för att leta upp en fest, dock hittar vi ingen, så vi drar till "Puck och Måns"(Jag vill gissa på att de TYP hette så) där det är fest. Den minns jag dock inget mer av, men jag minns att någon som kallade sig "porrsmurfen" försöker hångla upp mig och sen jag som ganska ångerfullt går och förklarar för Pierre som bara skrattar åt mig. där fick man för att vara ärlig och ledsen...

Det blev en urrolig kväll! jag ska nu inte gå in för mycket på detaljer, men...ryktet säger att en tjej förlorade sin "lesbiska kyss-oskuld" till mig.(dvs, hon hade aldrig kysst en tjej förut) vilket jag tyckte var hilarious förståss. Och jag som inte ens kan kyssa tjejer. För övrigt kysste jag aningen för många människor ikväll, men.. ni som är oroliga, det är lugnt, jag gick hem med den enda jag vill hångla upp mot väggar, golv, tak och allt vad det är:Pierre.
Det var för övrigt nu jag tappade bort min vante.(allvarligt! SNYFT! det är det mest traumatiska...jag tyckte om den... den andra halvan av vantparet ligger nu i den blå bokhyllan mitt emot mig... den ser ut att sakna något...)

Söndag:
Lappfejden är slut, vi ska åka hem och spenderar typ hela dagen fram tills dess med att se på avsnitt av smurfarna(dah, vi bor hos gammelsmurfen!) Sen åker vi iväg, kommer till tåget och nu vill ingen dricka. Förrän Fanny kommer på att hon vill dricka upp resten och givetvis är Pierre på så nu börjar resten också. Jag blir dock illamående efter typ två öl och två groggar, så..jag går upp och lägger mig på överslafen och ligger där resten av kvällen. Markus, som inte heller kände för att dricka lägger sig på den andra. Dock dränks alla försök till samtal av människorna nedanför...så. jag somnade nästan. men bara nästan(försök själv sova när åtta personer skriker nedanför) För övrigt var jag inte sur över det, det var rätt kul att höra på deras samtal. jag hade kul denna helg, men, det var skönt att komma hem igen. Även om det betydde att jag missade en franskalektion då jag inte hittade dit i min extremtrötta dimma jag kom i vid ett-tiden på måndagen till GU.(Vill påminna om att vi kom fram med tåget 12.52.)
Det var en rolig helg, förhoppningsvis gjorde det inte att det blev helt kört för mig på franskan.
Och idag är det en vecka senare. så... goodnight, jag pluggar nu.

Inga kommentarer: