fredag 16 november 2007

Trött, illamående men jättefräsch

Ja, ungefär så fräsch man kan känna sig när man först inte duschat på två dagar och sen plötsligt får tvätta håret och allting!
Dessvärre är jag i Luleå utan hårtork och funderar på om jag ska klara av att gå ut eller inte.

Igår kväll/natt var en hemskt jobbig natt.(nästan lika illa som när jag, Daniel,Elin och Linda sov i tält i skogen när det regnade in och jag och Linda fick ligga i varsin sjö) Vi fick bo i en grotta, utan rinnande vatten,toaletter(okej, det fanns bajamajor,men ingen handsprit!) EL, värme eller nånting modernt. bara droppande tak och STEN. Jag höll verkligen på att dö men tackade gud för min smarthet att köpa rengöringsservetter innan jag åkte som jag gick omkring och hade i fickorna. I luleå är det svinkallt, jag går omkring i tre par byxor, fyra tröjor och typ... MÖSSA(jag har inte haft mössa sen högstadiet) och vantar.
Kallt är det iallafall, typ tio minus(eller fem eller nåt, men det är mycket) Det blir mörkt redan vid tre och ljusnar först vid tio. (Eller liknande) och det är bara november! Hit ska jag ALDRIG flytta, det vet jag redan nu. Tyvärr alltså.

Och som jag sa till Daniel och Elin, ni hade hatat första natten lika mycket som jag. folk spelade samma låt om och om igen på en bandspelare som jag fortfarande önskar digerdöden åt, folk gick runt och spydde lite här och var, och så hade vi inget liggunderlag(nej, för vårat behövde ju el!) så vi fick ligga på en spånplatta med jackor och en filt...Och täcket var Pierres ubertunna täcke så jag låg i princip hela natten och klagade på att jag frös(Hmm... folk måste ha tyckt att jag var lite jobbig... Iförsig tror jag inte att mitt nogranna användande av ögonkräm och rengöringsservetter hjälpte heller) Nu är det iallafall lugnt. Vi får se hur det blir ikväll när vi sover, men...det blir nog bra. Nu tänkte jag låna en hårttork och sen platta håret så gott jag hinner och kan. (Vi får se hur det blir med plattningen alltså...) Jag kommer SÅ ha mössfrisyr sen. Damnit.

Eller så struntar vi i mössa och blir förkylda istället...vad skulle du ha valt?

DAgens outfit: Underst givetvis underkläder, sen ett par jeans, ett par svarta träningsbyxor, en vit top, ovanpå en vit munkjacka, sen min svarta vanliga höstjacka, sen en tjockare varm tröja som är Pierres. Allra sist ett par halväckliga gröna hänglsebyxor... Jag luktar öl.

Fast inte nu, för jag har duschat, och ska spreja parfym på byxorna nu på en gång.

Så jag är FRÄSCH!

Och jag kommer hem till göteborg på måndag.

Inga kommentarer: