torsdag 23 juli 2009

Balkongstolarna i Hemse

Jag var inne på jysks hemsida för att... ja, inte för att göra något särskilt. Bara för att kolla.
Då hittade jag en sådan här stol och kom plötsligt ihåg när jag och Daniel gick till järnaffären i Hemse(Homesee) för att köpa just ett par sådana stolar till vår balkong vid rummet.
Vi fick självklart bära hem dem, en stol var.

Tänk så bra! När det blev jobbigt ställde vi bara ner dem vid vägkanten och satt en stund. Det var då vi fick idén att ta med våra datorer ut på vägarna (läs vägen) i Hemse.

Okej, vi tog aldrig med dem ut igen.. De stod där på balkongen hela tiden, och när vi åkte lämnade vi kvar dem där. Sist jag kollade stod de fortfarande kvar. Det var snart två år sedan. Men vem skulle ta bort dem? Husmor?

Och Pappa säljer nu sin första motorcykel på blocket. Den andra fick han såld för några dagar sedan. Jag har nog underskattat blockets genomslagskraft.. Det tog inte ens en dag innan folk började ringa och maila.

2 kommentarer:

Eligin sa...

Så du menar att du inte trodde på Blockets genomslagskraft? Det dröjde minuter kändes det som innan folk började ringa som tokiga på lägenheten.

Frida sa...

jag trodde på den, men jag har nog underskattat den. jaha, ni lade ut lägenheten där? jag trodde ni bara sa upp den.