fredag 3 juli 2009

De roliga tomaterna i Lyckeby

Jag är faktiskt inget jättestort fan av tomater, men jag älskar att promenera runt i stora köpcentrum som Ica Maxi eller Coop Forum och kolla på allt de har. Mataffärer är jätteroliga, man kan hitta jätteroliga saker, och då och då hittar man just sådant som man måste ha, även om det är jätteonödigt.

Precis som i det här fallet alltså, jag hittade nämligen ett paket med tomater i olika färger och former inne på Coop i Lyckeby. Jag visste inte ens att det fanns så många olika sorters tomater!
Jag trodde att det som fanns var röda och gula vanliga, körsbärstomater och de där lite avlånga... är det plommontomater de heter? Och här hittar jag ett paket med lila, nästan svarta, avlånga, en vattenmelonliknande, en som liknar en paprika och en massa annat skumt... Den där rosa ser lite ut som en övermogen mango... eller?
Så givetvis köpte jag dem, och tog kort på dem under eftermiddagen(Det här var faktiskt ett par veckor sedan nu. )

Sedan smakade jag på dem, och upptäckte om igen att tomater inte var min grej, och gav dem till mamma att ha i sallader eller något.

Men visst ser den stora gröna lite ut som en vattenmelon?

Inga kommentarer: