torsdag 9 juli 2009

Det blir så sent

Pierre kommer hem från jobbet. Det blir alltid så himla sent nuförtiden. Han jobbar 15-23 på vardagarna, och när han kommer hem går man ju inte och lägger sig, istället håller man sig uppe i evigheter. Tills...nu, ni vet.
så här är det alltså: Pierre jobbar måndag till torsdag 15-23 och lördag-söndag 9-17 respektive 1130-16. Jag jobbar helgkvällar. Denna veckan fredag kväll och lördag morgon.På fredagen tänkte jag inte komma hem heller.
Nu undrar man inte längre varför jag åker hem till Eskilstuna.
Dagens kaffeplantsuppdatering säger för övrigt att plantan mår finfint, Jag har ju inte mycket till liv så därför kollar jag på plantstackarn varje dag. Den blir till och med sprejad med vatten varje dag för att det hjälper bladen att ta upp näringen från det jättevarma men fina vädret. Nu börjar det förresten bli kallt igen.
Den ser fortfarande fin ut iallafall och växer så att man kan höra hur det knakar om man står tillräckligt nära tillräckligt länge. Men det gör inte jag. Så patetiskt är det inte.

1 kommentar:

Eligin sa...

Emil skulle sitta uppe till 3 inatt för att han ska jobba inatt. Vilket resulterade i att jag tittade på ally mcbeal till 03.15. Why oh why? Emil gick ju ändå upp före mig.