måndag 26 april 2010

Cykeln och kedjan är inte vänner

Dumma cykel, hur tänker du dig att man ska orka cykla överallt när kedjan hoppar av fem gånger i veckan? Man måste ju få använda pedalerna annars är ju hela syftet med cykeln borta.
Det känns som om det blir värre också. Nu är det mer en regel än ett undantag att kedjan hoppar av en gång varje dag cykeln används.Men samtidigt... utan min cykel skulle dagarna fyllas med väntetid på bussarna, planering av restid och mindre motion. Och KLT är inte mina vänner.
Med nagellack på naglarna är det ingen som ser smutsen, och sedan finns det ju handsprit i väskan.
Jag överlever ett tag till.

Men i verkligheten... är det inte så bra med mig.

2 kommentarer:

Jimmy sa...

Det kan vara så att det är dags att lämna cykeln på service :)

Frida sa...

Ja jo, jag vet.