tisdag 20 april 2010

Dikt, låt eller tal...?

Jag vet att du sover, känner värmen från din hud
Bara lukten gör mig svag. Men jag vågar inte väcka dig nu.
Jag skulle ge dig allting du pekar på
Men bara när du inte hör vågar jag säga så

Jag kan inte ens gå utan din luft i mina lungor
Jag kan inte ens stå när du inte ser på
Och genomskinligt grå blir jag utan dina andetag
Den texten lästes upp i Utbildningsradion för en liten stund sedan. Sedan frågade de barn varifrån de trodde texten var.
"En äldre ensam man som bor själv långt bort... i Danmark."

Han skrev den.

Vem skrev den egentligen? Jag ville bara se om du visste... Men det antar jag att du vet.

andra bloggar om: Kent, Utbildningsradion, ur

7 kommentarer:

David sa...

Det är väl han Kent? ;)

Anonym sa...

Ja det är kent. utan dina andetag heter väl låten..

Snor och Glamour sa...

Du missade ju tyvärr August dop, men det sjöng Elin (du vet hon som sjöng på vårt bröllop) för honom. Det var magiskt!

Kram

Den där pojkvännen som gillar Kent sa...

Låten finns på B-sidor skiva 1, det är den med hundarna på, och den står i bokhyllan. =)

ebbaho sa...

Hejsan:)

becka sa...

har frågestund på min blogg nu, kika gärna in och ställ nån fråga!:)

Johanna K sa...

kent - utan dina andetag
Jätte fin låt!