torsdag 8 april 2010

På stan i Göteborg

Jag älskar att promenera runt i Göteborg! Det finns så mycket att titta på, och det är lite terapi att gå runt själv på stan. Om jag varit smart hade jag möjligen haft med mig en bok, så jag kunnat läsa något på spårvagnen, men i övrigt.
Pierre skrev sina tentor och Daniel jobbade i kortedala, så jag var väldigt ensam där ganska länge. Mitt första besök blev Bolagret vid Domkyrkan.

Inne på bolagret fanns flera saker jag funderade lite på.
Vi behöver ha en klocka i köket. Jag älskar hur de här ser ut på den lila väggen, en sådan har vi ju tyvärr inte hemma, men ändå. Så orange/grön klocka för 59 kr eller svart/vit fyrkantig klocka för 49kr. Jag tycker grön, pierre tycker svart. Någon som har en åsikt?
Efter att ha sett bilderna säger sig Pierre inte vara förtjust i den här tavlan med USA-tryck för 119 kr. Den är ganska stor, ca 80x80 cm och jag gillar den iallafall.
Erkänn att puffarna är underbara? Men hur funkar det i vårt svart/rosa vardagsrum? Att föra in en ny färg känns ju sådär. Men de är så söta och små... Jag vill verkligen bara köpa tio stycken och sedan hoppa runt på dem och leka "Hela havet stormar" hela tiden. Okej, detta kanske inte var jätteseriöst. 199 kr/styck kostar de iallafall. Färgerna är lila, grön och vit. På internet finns de också i svart och röd.

På bolagrets hemsida finns ännu fler saker som jag vill ha, men jag vill slippa den där fraktavgiften. Det här var alltså vad jag fann på plats. i slutändan blev det dock bara att jag kom hem med den här fina bestickhållaren från Lagerhaus.Men det är också ok, och imorgon är en ny dag. Då ska jag fråga de på bolagret om den här fantastiska hyllan som jag velat ha det senaste året.

andra bloggar om: lagerhaus, bolagret

4 kommentarer:

Eligin sa...

Tack Frida för påminnelsen! Jo, jag visste det, Aftonbladet skrev om det sen, så det skulle jag också gjort, men jag fastnade i tentaplugget. Borta nu.

Eligin sa...

Ja, det gjorde de. De skrev om Ipaden ja. Men sen ändrade de.

Reiseglad47 sa...

Kule bilder

Eligin sa...

Jag tycker den gröna eller orangea klockan. De var snyggast.