lördag 24 april 2010

Smoothie, men inte grön.

Idag till frukost kände jag att det var dags för något roligt. Igår köpte vi nämligen hem:
Jordgubbar,(Spanska, då svenska inte finns att få tag på i april.)
Bananer, (som skivas upp)Och romansallad!Vad ska då detta bli?
Jo, efter att ha diskuterat häslokoncept med affärsutvecklingsgruppen blev jag väldigt sugen på att testa en grön smoothie. Så jag letade upp ett recept och testade idag. 2,5dl jordgubbar, 1 banan, 5 blad romansallad och så 2,5 dl vatten. Grönt ska det bli!
I med allt i en mixer, och kör tills det är klart!
Mmm.... Det ser ju gott ut. Särskilt den gröna salladssmeten som sticker upp. Jag var tvungen att förmixa just salladen, då vi inte äger världens största mixer.
men då är frågan...blev det grönt?
Svar: NEJ!
Det blev snarare svagt laxrosa med gröna prickar. Inte den mysigaste färgen direkt. Men god var den iallafall.
Imorgon blir det päron/bladkål/mint. I varje fall om Mamma kan hjälpa mig hitta färsk bladkål av något slag. Mina föräldrar kommer nämligen på besök idag om någon timme. Det ska bli roligt.
Jag skyller allt på att jordgubbarna var för röda.

Inga kommentarer: