fredag 9 april 2010

Klockdramat fortsätter..

Jag kan inte bestämma mig vilken klocka det ska bli. Inne på Lagerhaus hittade vi en hel hög till. Det är så synd att vår förra klocka dog alldeles för ung! Det var det första jag och Pierre köpte ihop, och det var på en resa till Estland med Staffan och Therese. Men någon gång sedan flytten till Läckeby gav den upp. Jag sörjer den ännu.
Men vad ska det bli för klocka till vårt kök?
Jag gillar fortfarande den gröna från gårdagens inlägg och Pierre har den svarta fyrkantiga som favorit(Och tydligen tror han att vi har kommit överrens om att köpa den.)
Här är en hög till. Här gillar jag den svarta med stora genomskinliga siffror. Är den bra?
Ännu en fruktansvärt smart sak: Den här behållaren för skärbrädor från Joseph Joseph är ju underbar! Jag och Daniel såg den på Josephssons i Göteborg Tänk så smart. Bakom syns en grej jag köpte för ett tag sen, men då från "bagaren och Kocken": Ett msk/tsk-mått med en magnet(Jag har alltid tyckt att allt blir bättre med magneter), även den från joseph joseph.
Den var verkligen ett av mina bästa inköp till köket någonsin, den finns alltid där när jag behöver den. Samma sak borde finnas för decilitermått också, det tappar jag alltid bort.

Men angående skärbrädorna, jag har något liknande från ICA Maxi där man har fyra olika färger för fyra olika sorters skärbrädor, en för kött, en för kyckling osv. Jag har än så länge bara kyckling och grönsaker.

andra bloggar om:joseph joseph, josephssons, bagaren och kocken, inredning, skärbrädor, väggklocka, lagerhaus.

1 kommentar:

Eligin sa...

vad var det jag ville ha från bagaren och kocken? och vart var det du köpte det där datorstället du använder?