fredag 2 april 2010

Varför vill tulpanerna inte leva?

Jag undrar lite smått om min lärare råkat läsa min blogg...? Samma dag som jag berättat om ad högskoleverket säger om tentor och omtentor fick klassen ett mail:
"Hi!

I was a bit confused when I said that the ”omtenta” date was note set. It is… and was set already before the exam. I just did not know it. J"

Intressant. Alltså fanns det en omtenta bestämd. men han visste inte, och därför visste inte vi.

Men för att lämna det här, dagens största fråga är för min del varför mina tulpaner inte vill leva i vår lägenhet? De vill bara inte. De vill hellre dö. Och jag förstår inte. De har hur mycket vatten som helst, de blev snett snittade och fick sitta med plasten kvar ett par timmar när de köptes. Allt som stod på förpackningen.
Varför vill de inte leva? Vilken slutsats ska jag dra?


Slutsats 1: Köp inte billiga tulpaner från Netto.
Slutsats 2: Lägenheten har ett ogästvänligt klimat för tulpaner.

Vilken slutsats är rätt?

andra bloggar om: tentor, tulpaner, omtentor

Inga kommentarer: