måndag 4 januari 2010

En del av vårt hem

Någon gång skulle det ju vara trevligt att lägga upp en bild på hur vårt hem faktiskt ser ut...(Till skillnad från den förra och den förrförra lägenheten)
Så, igår kväll trotsade jag mina förmodligen inbillade sjukdomar(som idag utvecklat sig till väldigt verkliga sjukdomar) och fotograferat lite i lägenheten. Och man måste ju börja någonstans, så... eftersom hallen fortfarande ser förjävlig ut(Vi lyckades aldrig fixa till den när vi flyttade in, då jag hade fullt med tentor och Pierre fullt med sitt) och eftersom köket just nu har lite lådor i sig och vi fortfarande inte är helt nöjda med det, så visar jag bilder på det största rummet: vardags/arbetsrummet/sovrummet!

Att jag säger så: "Vardags/arbets/sovrum" är förståss att lägenheten, eftersom det är en etta, bara har ett riktigt s.k rum. Men det är ett stort rum, och vi har delat av det i tre delar.
Först: Vardagsrummet
Vår fina soffa har minskat från en tresitssoffa med schäslong till en tvåsitssoffa utan. Men det var det värt. Schäslongdelen ska flytta ner till källaren.Mitt emot soffan står rumsavdelaren. Jag inser nu att jag kanske borde ha städat mer i hyllan. Böckerna och pärmarna står ju inte helt klokt.

Sedan: Sovrummet
Vänder man sig 120 grader åt höger från den tidigare bilden ser man sängen och sovrumsdelen. Dessvärre står också en lysande snögubbe där(Jag borde ha släckt den). Han har hängt med i alla tider, och fick givetvis stanna. Vi funderar också lite på att hänga för där med draperier, så som vi hade på Viktor Rydberg när vi bodde där.

Sist: ArbetsrummetDet blev tyvärr inte så städet här som det borde ha blivit, men, om man går tre steg framåt från den plats man var förut och vänder sig 90 grader åt vänster. Då ser man det här.
Här, på andra sidan rumsavdelaren, har Pierre sitt skrivbord med tillhörande dator. Jag har min sekretär och som du ser, en liten dator ovanpå en stor dator. Ibland är det så. Oftast är den lilla datorn någon annanstans.
I högra hörnet av bilden skymtar också synthen.


En annan gång blir det köket som fotograferas. Det är dock mindre, och behöver gissningsvis färre bilder än det här.

Inga kommentarer: