tisdag 6 september 2005

basblockflöjt och polskadanser

Halling, polska, polka, kadrilj...jo tjena. det finns femton miljarder olika folkdanser i sveriges avlånga land. OH HJÄLP.
För övrígt... jag spelar basblockflöjt... har jag bestämt mig för. eller spelar och spelar. jag ska bara för att spela in den så att den funkar. som jag sagt några gånger. Och den gör ju framsteg. Liksom.Det är kul. riktigt roligt.
HAde folkmusik idag. gick igenom ett femtonmiljontal olika folkdanser. ... därav jo tjena.Megan spelar en underbar fiollåt av nån Amy Cann.Ska leta upp den. melodin är som gjord för att vara danslåt. Till modern balett då... inte nån dum folkdansgrej.
Eller dum. folkdans var riktigt kul...bara att typ alla tretakter lät TYP likadant.Och fyrtakterna var inte bättre, eller tvåtakterna...eller... entakt? tänk jag trodde inte det användes, men se det gör det.HAr just laddat på min mobil med pengar... ska ringa elin och fråga om det gick när jag laddade på hennes mobil igår. hon svarar inte. Äh. hon måste skaffa sig en ordentlig röstbrevlådegrejprat. MOBILSVAR alltså.
Att jag alltid kommer på ordet försent.Folket här på skolan har konstaterat att jag pratar snabbare än jag tänker. det är därför som jag kan säga saker som "den är blå, grön, GUL!" då menar jag alltså att den är gul. vad det nu är jag pratar om.Jag säger fel. helt enkelt.hej hopp. jag skriver som en dåre också. på datorn alltså. där skriver jag typ ner tankarna så jag hinner,,, eller brukar hinna tänka, men det kan låta lite osammanhängande eftersom jag skriver ner tankarna precis i den takt de kommer. så jag skriver långsammare än jag pratar, för då hinner tankarna med.
MÄRKLIGT det där. Min mobil har dålig laddning. halvt död.Jag missar motionen idag, men jag har inga träningskläder med mig...kom jag på. förutom musikalbyxorna då. men de är inte så jättebra för aerobicsstuket.
Faktiskt.Dessutom känner jag inte för det idag.Imorgon ska vi vandra nånstans. trevligt. Eller?kanske inte. jag är inte sådär jättepigg på det.SUCK... men men. jag åker väl då.Ska försöka ta mig in och göra en musikal. vi får väl se. jag ska söka iallafall. Ska bara ladda mobilen först. sen ska jag ringa.
njae...först ska jag spela lite... sen ska jag sjunga lite, sen ska jag gå och ladda min mobil och ringa.bra, då har vi den dagen planerad... jag måste köpa en ny tin whistle. det här är ju dumt. den låter halvkasst. och en ny sopranino...och en egen tenor. det vill jag ha. okej, sopraninon är viktigast. sen egentligen en ny solosopran. en lite mer komplicerad än den jag har. typ adris drömflöjt....så FIN SÅ FIN.måste gå och kolla på den... om jag kommer ihåg namnet på sidan. äh, jag söker på drömflöjt, det brukar gå.

det kanske blir en till blogg senare idag... nu är ju klockan inte ens två...

Inga kommentarer: