onsdag 15 mars 2006

Citattoppen

Varför rimmar pank på bank?
Jag menar...har man pengar på en bank så är man ju knappast pank?

Omöjliga frågor söker svar.
Det är bara det att om man ställer en DUM fråga till mitt sällskap så svarar folk bara nåt i stil med: "Var är pennan!!?"
(Vilket betyder: "skriv upp det på citatlistan.")

Jag och Malin leder väl för övrigt den där listan nu. Det är ju fint att veta att man säger så mycket dumt. även om Malins nog faktiskt ibland kan vara ännu dummare.
Ta till exempel den här:
"Kan man ta bilder med din kamera?"

Det sa hon för nån dag sen på båtresan hit till Moa. Jag var alltså inte där.
Jag åkte hit lite tidigare än dem. Mig berättar folk för.

Sen var det Helena som i våras (Tidigare alltså)
sa nåt i stil med "pucken är platt" . Vilket skulle liknas vid fotbollsgrejer..som "Bollen är rund!" Men eftersom vi vid detta tillfälle alltså såg på hockey (en sport jag inte förstår. speciellt damhockey. varför ta på sig såna extremt osmickrande kläder?"
så sa hon istället "Pucken är platt!"

Fint Helena, duktigt.
Där har vi en som vet vad hon pratar om iallafall.

folk säger mycket dumt. speciellt i Bopparves tv-rum. anledningen kan väl bara vara att det är där vi är. Hade vi varit nån annanstans hade citatlistan varit nån annanstans.

Inga kommentarer: