söndag 19 mars 2006

kvack kvack kvack kvack.(i en melodi)

Så. där ser man.

Internet har varit nere.
Och daniel försökte skicka en film till mig igår. Det gick inte. datorn lade av PRECIS när det nästan var klart.

Suck. men inget att göra åt.Jag gissar att nån hemma hos daniel tänkte "Men oj, kolla här har Daniel glömt sitt MSN på. det måste jag stänga av"

PRECIS DÅ!!

Han kunde ju ha väntat en timme. eller halvtimme.
suck. men men.

Igår gick jag omkring nere på stan. utan egentlig anledning, för jag är pank.

pank Pank PANK.

Jag tror jag såg Pontus på andra vändan ut till stan dit jag blivit skickad för att köpa mjölk. Kanske. Jag är inte ett dugg säker.

På vägen tillbaka tillbaka går två killar förbi och säger "Snygging."

"Mhm" säger jag med ett aningen för högt tonläge.

Som om jag orkade bry mig om vad två sextonåringar tycker. Det gör jag inte. jag bryr mig inte om nån sextonåring tycker jag är snygg. eller 15. eller tolv. de kanske inte var sexton. jag har tappat förmågan att se åldern på barn. hmm. jo, men faktiskt alla de killar jag egentligen umgås med är ju över 20. Ja, eller nästan.

Daniel fyller ju snart 19. Men det är alltså nästan.
Och Jimmy fyller 20 i höst.
Annars så är nog alla jag känner över 20.

Det är väl så när man själv blir äldre. Man lär inte känna folk som är yngre. Eller jo det gör man väl...Men på en folkhögskola när man själv är yngst finns ju inga yngre. Alltså är alla typ tjugo. nästa år blir det väl annorlunda.

Med tjejer är det annorlunda också. men tjejer är väl annorlunda? egentligen.

För Kattis, Sissela, Annelie.. och tillochmed Jenny. De är ...nästan 18. Ja okej och Sissela då. Hon är redan arton.
Och Kattis fyller 18 på onsdag.
Jenny fyllde nångång sent i oktober och Annelie...var det inte 7 november?
Jag gissar fel hela tiden. men jag tror jag kom fram till det nån gång när jag gissade "21 november? nehe.... 14:e? nehe....när var det då? Aha! 7:e!"

Jag gissar i sjutal.

intressant.

Inga kommentarer: