tisdag 14 mars 2006

Så enkelt så enkelt

Hmm. överväger att radera föregående inlägg.
Det var nästan FÖR nördigt för att vara jag.
Det är tillochmed för DUMT för mig att använda ordet nördigt.
Jag gör helt enkelt inte det.

Tvångstankar.
jag vänjer mig vid och vänjer mig av med ord så väldigt lätt.
Vill jag inte använda ordet nördigt så slår jag i princip mig själv i huvudet varje gång jag säger det. Då slutar man. Okej, jag kanske inte slår mig själv varje gång. det är möjligt. men det händer. så kan vi säga istället.

Och för övrigt. Mer störande än Peter Jöback och Magnus Carlsson blir jag inte. Förresten är Magnus Carlsson bara en fas. jag går in och ut ur den varje gång det blir melodifestival.
Så snart är det över igen. Ja..efter nästa vecka går jag runt och säger "Magnus skulle ha vunnit" en månad, eller två. och sen ger jag upp det.

Jag lovar.


Jag visade "Danne och Sandra" filmen igår.
Tydligen helt adorable.
Tycker vissa.
Trevligt.

för det är ju en trevlig liten kortfilm. Som jag händelsevis råkar vara med i.
Jag slickar på en glass och knuffar ner nån från en bänk. Det är väl i princip det jag gör.

Annars... ser sur ut. Det är vad jag anser att min insats i filmen är.

Hade sånglektion. jag gillar mina sånglektioner. min lärare Gertrud är fantastiskt bra.
Tycker jag.
Det kan bli bra att gå här ett år till. tänk vad mycket man kan utvecklas under ännu ett år.
Jag kom väl in på fel ställe i den här skolan, det har rättats till nu. men visst är det lite för sent. Det är därför jag planerar att gå ett år till.
Bland annat. också för att jag vill stanna med dessa människor ett tag till.
De som ska stanna.


"Ska vi öppna restaurang i Santa Fe,
i Santa Fe med sol och himmel blå?
Vi öppnar en ny restaurang i Santa Fe.
I New York käkar råttorna ändå"

Inga kommentarer: