söndag 12 mars 2006

Ännu en storm

Snöstorm.
Snön ligger på en halvmeter nu. TREVLIGT!!
faktiskt.

jag tycker att detta är underbart. jag är inte sarkastisk. inte alls.

Jag måste byta dator. till en där det går att se på Webbtv.
JAG MÅSTE. annars... annars...får jag inte se så ska det låta med Peter jöback.

Och det vill jag.
Äh.
Där försvann mitt goda humör.


Jag tror jag ska ut och springa sen. Jag känner inte för att gå till gympasalen dit Nicklas ber mig gå.
Han ska vara där och spela fotboll och vill uppenbarligen ha sällskap.
Men... jag trivs bättre ensam när jag övar balett. Dels för lugnet och att jag kan göra som jag vill. dels att jag inte gillar dunkandet i väggen varje gång han sparkar in bollen i ja, just det - Väggen.

Av samma anledning vill jag ut och springa. själv.

Jag behöver lugnet. springandet är en sorts avkoppling för mig. en stund då jag kommer bort från allt annat. från alla andra och kan fokusera på mig själv.
Det är vad jag älskar med att springa helt sjkälv. Jag kan se ut som jag vill. och behöver inte ta hänsyn till nån. jag behöver inte prata, jag behöver inte känna mig dum när jag säger att jag ska springa men kanske nån gång märker att jag går större delen av tiden. Det handlar som sagt inte om det för mig. Det handlar om lugnet och avkopplingen.

Jag ska förklara det för honom nån dag.

Det är nämligen möjligt att han har rätt. att den morgon han tänker springa så ringer han mig och jag säger "näeej... men alltså jag ska inte ut och springa idag."
Det kan mycket väl hända.
för jag trivs bäst ensam när jag görsånt.
Som sagt... jag ska förklara det för honom nån dag.

Inga kommentarer: