onsdag 8 mars 2006

Spain - long gone


Lov har det varit. Efter en konsert som gick bra innan lovet.
Jag var med i tidningen. hehe.
Tillochmed nämnd vid namn. kanon. Jag gillar sånt! Här är den bilden.

Sen ett par veckor tillbaka. Såg RENT förra söndagen med Elin och Daniel. Såg RENT igen i tisdags med Annelie, Kattis, Ken, Niklas och Elin.
Träffade Sissela, Kattis, Annelie, Ken och Niklas idag. Dvs. igår. om man går efter att det börjar en ny dag vid midnatt. Vilket inte jag riktigt gör. Jag räknar en ny dag när jag vaknar morgonen efter jag somnat, eller sena eftermiddagen efter jag lagt mig. Då är det en ny dag.

Vi var i spanien. sa jag det nånsin?
Familjen alltså.
Mamma, pappa, syster och jag. Fuengirola. Jag vet inte ens riktigt varför vi åkte på den. ibland känns det som om jag är för gammal för att åka med på familjesemester. Det kändes så ibland också. Men...ja, vad säga, vad göra? Det var fortfarande trevligt. väldigt trevligt.

Imorgon 7.25 går tåget till Stockholm. då börjar resan tillbaks till Gotland. och jag har inte ens packat än. jag ska göra det. snart, jag tänkte bara bränna några skivor först.

Jag har övertrasserat mitt konto, jag vet det. I spanien förståss.
Pengar gör en inte lyckligare, materialistiska saker gör inte livet bättre.

Que?
Njae... men lyckoruset av nånting nytt, av nya kläder som man kan känna sig gladare i. Nya skor som man ser underbara ut. Jag tycker iallafall att det är underbart. Jag älskar att se mig själv i nya färger. i nånting nytt iallafall.

Jag älskar ny musik också. som jag valt utan att nånsin hört dem. Jag bestämde mig för att köpa ett par skivor i spanien. ett par skivor jag inte ens har lyssnat på än. jag tänkte vänta med det tills..ja, kanske i tåget imorgon. Eller båten.
Känslan av nånting nytt gör en gladare. åtminstone för stunden.
Så efter spanien,Eller snarare efter lovet. det som ska till gotland med mig. nytt i...sak/klädväg (och skorna jag köpte idag/igår läggs också in förståss)

3 nya skärp (Ett svenskt, två spanska)
2 nya toppar (spanien, randigt/ vitt med pepsicolatryck)
1 ny kjol (spanien, Svart)
13 nya par örhängen (4 svenska, 9 spanska varav 6 köpta på en bricka ihop(Jag behövde nya okej?)
1 ny sjal (blåvitrandig, så fin, men jag kapade snörlängden(Äh, jag fattar iallafall)
1 ny väska (Silver....eller guld. flest säger guld, den är nog guldfärgad.)
2 nya skivor (Nån spansk snubbe och nåt irländskt som verkade kul)
1 par nya skor (Mina underbara nyinköpta snörstövlar. vackra som bara den)
1 ny rullväska (Den glömde jag, köptes innan vi åkte. svart och rätt liten)
1 skum specialhårtorkhandduk. (Jag vet inte hur den funkar, men Moa hade visst en sån också)
1 ny hårfärg (Rosa, det blå ska bort. och bli rosa)
1 snäcka (som jag plockade på stranden. jag vet inte varför, bara att jag ville ha den med mig.(Den kostade inget)

Och på bordet i stora rummet står ett gäng ankor och kvackar på nån skum visa. pappa köpte dem, vet inte riktigt varför, men de är kul. Och nej de är inte mina, jag bara...gillar dem. de ser så dumma ut. och låter dumma.


Sen... är det nog slut. slut på saker som jag tog med mig. men men. Jag är pank. och inte konstigt alls. är det.

Nej. Men lite gladare än förut...det är jag kanske

för ett tag framåt.

En bild på mig. från Gibraltar sändes då ut. Det ligger nånstans neråt söder i spanien, eller egentligen är det inte spanien längre. nu är det England. en engelsk koloni mitt i spanien där alla är HYPERbrittiska och snackar med tjock brittisk dialekt.
suck.

Elin tog den, det är en fyrahundra meter(bara, men ändå) över vattnet, och bakom mig, som förmodligen inte syns, ligger Tanger och afrika. coolt. Afrika, Spanien, England. intressant ställe att stå på.

Inga kommentarer: