söndag 15 oktober 2006

Höstlövens tid är här


Yes….tidiga morgnar är min grej nuförtiden. Eller inte direkt va? Jag gick upp klockan två i fredags och klockan ett idag. På eftermiddagen. Precis. Kanon.

Planen är väl egentligen att gå och lägga sig tidigare idag(Det är alltså lördag när jag skriver detta) men…ja, vi får väl se.
Jag läste ut min dumma bok om dumma människor från finland som TÄNKTE begå kollektivt massjälvmord. MEN ICKE. De jävlarna ångrade sig i slutet. Eller typ. De tänkte ångra sig typ allihop men sen så råkade nån kille som ville ta livet av sig köra ut dödsbussen för ett stup utan passagerare. Och inte ens HAN dog.
Suck.
I varje fall står jag utan nåt att läsa nu de närmaste dagarna.
Nu är det bara några dagar kvar tills lovet. Sex dagar. Söndag, måndag, tisdag, onsdag, torsdag, Fredag. Och på fredag kommer jag till och med hem.
Och sen är det bara ännu en vecka innan jag träffar Pierre. Jag önskar ändå jag kunde få se honom oftare, bara liksom ha honom här intill mer.
Men jag har i alla fall något att se fram emot, och nåt att längta till. Eller hur?

Filmer jag sett idag i Smiss dagrum.
1.Storm (jävla skitfilm, jag fattade nada)
2. RENT(den råkar vara bra)
3. Hollywood Gigolo (Rätt kul…fyran hade den visst.)


Jag har egentligen inte så mycket mer att tillägga. Det är dags att sova. Jag ska ju trots allt upp i en någorlunda ordentlig tid imorgon så att jag hinner vakna ordentligt innan jag ska in till Visby och hämta de där norska musikerna som ska ha konsert här på måndag. Iförsig är det inte förrän typ fem på eftermiddagen, men ändå. Dåligt att klanta till dygnsrytmen. I know.
God natt. Vi har just konstaterat att min telefon inte ringer om den är av. Duktigt Häggblom. Det kunde till och med en sköldpadda räkna ut. Okej, kanske inte när det gäller larm, men i alla fall.

Söndag
För övrigt så fann jag min jacka som varit borta de senaste veckorna. I Smiss dagrum hade jag lämnat den för länge sen den där gången vi såg på "Conan Barbaren". Den och ett enstaka örhänge. Båda är nu upphittade. Ja, just det, nu är det ny dag. Söndag idag.Det som står innan är skrivet igårkväll. Linjeledarmats sa till mig att åka iväg och hämta norrmännen ikväll, vid halv åtta ska jag stå där ute och möta dem. Ja, jag och Daniel då. Jag tänker Fan inte åka själv och behöva sitta ensam med en pinsam tystnad eftersom jag inte förstår norska.
Nu sitter jag och Daniel här i flygeln och..ja, gör vad? Jag laddar på mobilen, och nu skriver jag här. Intressantare än så blir det inte.
Fika om sisådär en minut. Jag har iförsig inte ätit sen igår men jag är ändå inte säker på att jag är så särskilt hungrig. Jaja, whatever,jag märker väl om jag orkar gå dit.
Man kanske borde ringa tonsättarPatrik och berätta att vi skulle kunna ge honom hans kuddar idag. De han glömde när han sov över i villan för några veckor sen, efter maskeradfesten. Jag börjar så smått tröttna på att se påsen med dem i varje gång jag går ut i vardagsrummet.

Vaknade elva idag. Eller egentligen tio då klockan ringde för att väcka Daniel(Han måste ju ABSOLUT gå upp till frukost varenda morgon, why o why?)
Så egentligen vaknade jag tio och gick upp elva. Tvättade håret. det börjar bli rödaktigt igen. Suck. Jag måste färga om det. Helst innan jag åker hem. Eller så stannar jag rödhårig.
Pierre har tänkt skaffa skägg fick jag höra på telefonen igår. hmm... för nån sittning eller pub eller...gyckel? gyckel var det nog.
Han och de andra killarna i Hex. Det ska bli intressant att se.

Men du ser alltid bra ut enligt mig.

Det ska bli skönt att komma hem. Jag saknar de där hemma. Min älskade syster och mina underbara vänner.

Och det ska bli kul att träffa Kim igen. Det var nästan två månader sen.

1 kommentar:

Eligin sa...

Jag vet inte. Bara nåt jag får för mig. Ni verkar skapa nåt liv därborta med nya vänner och jag känner mig så utanför och tillintetgjord.det känns inte som om jag kommer någon vart.