tisdag 3 oktober 2006

Misslyckat

Min hy är rent förjävlig.
Jag blir tokig. Verkligen.
Suck.


I alla fall… För att säga nåt vettigt om dagen…

  • Vi klev upp alldeles för tidigt. Man var trött hela dagen. (18 minuter över sex)
  • Gemensam sång. Dvs: lekar. på morgonen. Jag var inte riktigt på humör. MENSVÄRK.
  • Min första gitarrlektion för terminen. I like! Jag får en läxa som jag visserligen behöver öva 17 timmar om dygnet för att kunna spela, men ändå, Det var det jag ville. Janne är också mer lättövertalad när det gäller att göra om fördelningen över mina timmar.
  • Jag skolkar från blåskonserten som vi skulle lyssnat på och går till byn och köper pennor med Linnea. VÅRT HUS SER UT SOM SKIT! JAG BLIR GALEN!
  • Lunch. Jag kommer aldrig klara av att vara vegetarian. SLUTA ÄT PASTA för i helvete.
  • Gemensam sång med gitarristerna. ”kom änglar” blir det på musikcaféet. Känns bra. Känns tryggt. LinjeledarMats blir irriterad för att man sitter vid datorn under lektionstid trots att ens egen speltid först börjar om en halvtimme.
  • Fika. Jag är trött. Men går tillbaka till flygeln ändå och sätter mig och börjar göra teoriläxan i soffrummet. Slutar med att jag somnar i soffan och vaknar av signalen klockan 17.05 som berättar att man ska gå och äta middag.
  • Middag. Jag har inte riktigt vaknat än. Sebbe pratar om vad folk gjort i soffan där jag just sovit. Jag kunde inte bry mig längre. Det var för länge sen ändå.
  • Jag går tillbaka till flygeln. Nu ska jag fan inte somna. Jag gör klart min fyrstämmigsats-läxa och börjar öva min nya läxa på gitarren. Det går faktiskt. Rätt okej. alltid nåt. Men fingrarna i vänsterhanden värker
  • Daniel ringer vid 19.00 och frågar vart jag är och om jag vill se på film. Jag tackar nej men ber honom komma med min dator.
  • 1930 möter jag Daniel vid Bopparve. Jag får min dator. Nu skriver jag.Yees…
    Om en timme ska jag tillbaka till villan och se på House. Sen går jag och lägger mig.
  • Åh, och tydligen enligt Moas dagbok på helgon ska vi få utskällning för den där festen i lördags... Oj oj oj! Men och egentligen? Det är inte som att de kan kasta ut hela skolan. För övrigt. Är det fel att jag tycker att detta är lite roligt? Jag ska prata med Moa när jag kommer hem.

Njae…som ni hör. Inte på världens bästa humör, va?

Igår såg jag när dimman började lägga
sig över byn. Som några små moln precis under lyktstolparna. Jag såg upp mot
himlen för att se stjärnhimlen. Jag såg inget. Det var fullt med moln. Där och
då längtade jag så fruktansvärt mycket hem.

Inga kommentarer: