måndag 2 oktober 2006

Pierre kommer hit!


Och så var det dags igen.
Jag sitter härnere i ”Soffrummet” med min kära dator och önskar mig ett trådlöst nätverk.
Frågan togs förståss upp idag igen på klassmötet. Men det är sådär. Det tar alltid en evig tid att få allt att funka. SJUKT är det.
Förr eller senare. Kanske.
Idag fick jag en jättebra idé.
Jag tänkte att man kunde sätta upp ”vimmelbilder” från tidigare fester på badrumsdörren så att man har något att stå och titta på när man står i toalettkön som ”med handen på hjärtat” lätt bildas när man har fest. Så.. jag berättade för mina kära grannar(Moa, Erika och Daniel, Nicklas är ändå typ aldrig där, så jag kollar aldrig sånt med honom.) och fick ett klartecken. Bara bilder från villan, och helst inga spritflaskor ifall någon som vi egentligen inte vill ha där skulle komma dit.(dvs en av skolans personal). Alltså softar vi bort etiketterna så kan ingen bevisa nåt, tänker jag. Jag har typ 20 bilder nu. (ja, jag kan ju inte ha med allt)

Min bok kom idag. Den Elin skickade. ”Olle Adolphson och musiken” jag ska lägga mig och läsa den ikväll, när jag ändå inte känner för att lämna flygeln eftersom rollspelarna ska hålla till i vardagsrummet ikväll. Suck. Det är inte som att jag har nåt emot dom, men varför måste de vara i vårat dagrum nu när de har sina träffar så ofta? Nåt annat ställe som inte stör oss andra boende i villan vore utmärkt. Men icke. Klockan sju...vad kan jag göra för vettigt då? ta en promenad?....

I morse kollade jag igenom min mobil, för att ja… se vilka jag ringt i lördags natt när jag var full och kunde ha klantat till allt och sagt nåt korkat.
Elin hade jag ringt.. men det kom jag ihåg när jag kollade upp det med Elin igår. Så det var lugnt.
Sen står det om ett samtal till Pierre klockan 00.02 och ett 01.07…Och jag minns inte! Alls.Oj, nu ringer telefonen. Hmm.. Pierre.

Där ser man.
Intressant att det var precis nu!
Jag ska bara svara! :)

12 minuter senare.
Pierre kommer hit! Till Gotland! I helgen.
Oh, jag måste ringa Moa… Eller varför det förresten? Det är ju ändå middag om tio minuter. Okej, han kanske kommer, om han lyckas boka sista minuten-biljett på torsdag så åker han 06.20 eller så på fredagmorgonen och kommer då fram till Visby 14.15.
8 timmar…så lång tid tar det. Det vet jag. Varje gång jag åker hem också.
Men ändå. Jag blir så glad att han vill komma hit. Till mitt liv… jag som precis hade tänkt börja planera att åka till Göteborg igen. Bara att jag inte visste hur och när.
Iiihh! Vad underbart!

Okej, ta’t lugnt. Jag höll på att skriva en sång nyss. Men slutade när jag kände för att plocka fram datorn. Klockan är 16.55 och alltså måste jag springa iväg till middan om fem minuter.

Vi gick till byn i morse. Jag och Daniel sprang iväg efter frukosten trots att regnet faktiskt låg i luften. Vi hann till konsum, sen blev det ösregn och vi blev fast på konsum och jag skickade paniksms till Erika och Moa att jag ville ha en taxi och Daniel fick panik när det började åska. Hehe.
Okej, 16.57. plötsligt går tiden jättelångsamt. Okej, jag sticker nu. Jag kommer väl ändå tillbaka hit direkt efter middan… så det är lika bra att lämna allt ett tag.
Hej så länge.

Jag är tillbaka. Klockan är lite mer. Typ 17.38 och jag har flyttat upp datorn till datasalen med Internet. Trots att jag egentligen inte får koppla upp mig såhär för linjeledarMats.

Åh vad jag blev glad nu!


Bild 1: Jag tänkte lägga upp en bild där jag ser ut som en idiot. så jag skickade en bild från telefonen jag tog för nån dag sen. heh...jag ser ut som en idiot. Men det är okej!


Och plötsligt... Fan. stackars stackars. och jag vet inte vad jag ska göra. Tänk att...
okej. det är inte upp till mig. Jag hoppas bara att du minns att jag fortfarande finns om du vill något. Älskar dig, underbara vän.

Inga kommentarer: