söndag 29 oktober 2006

Jag ber om ursäkt för detta inläggs fortsättning. Jag skrev det när jag kom hem från Rolling i fredags kväll. Ja, alltså den delen av inlägget som heter "Utekväll på rolling" Det här skriver jag nu.
Igår kväll såg Annelie, jag och Ken på "Aladding och rövarnas konung". Trevlig liten disneyfilm. Synd bara att jag somnade mitt i filmen(Ja, okej, Annelie, jag kanske somnade till en liten stund, men bara en JÄTTEliten stund) Går och lägger mig nån gång vid två efter att ha lyssnat på ett telefonsvarmeddelande från Pierre han ringde in en halvtimme tidigare. Lät ungefär såhär:
/Musik i bakgrunden/
Pierre: Hej...
/Lång paus/
Pierre: eh...../paus igen/ Jag...
/Paus igen/
Pierre: Är full... och eh... Jag tänkte bara ringa för att höra av mig. nu på...fyllan.
/Sen börjar han prata om sin tenta och något otydligt om omtentor/
Röst i bakgrunden: Vem pratar du med?
Pierre: Jag pratar med min flickväns...telefonsvarare.
Röst i bakgrunden: Okej. hälsa från mig!
Pierre: Karin är här också! ja... Du kommer antagligen att höra det här på söndag...så kom ihåg att gå till kyrkan imorgon. Det är...viktigt./Jo, han skämtar, jag vet. haha/

Han ringer igen sen precis när jag hört färdigt på det där. Fest efter tentaveckan var det igår. och han kommer till stockholm på måndag. Alltså... Imorgon! Sen är det finlandskryssningen, som när jag tänker efter, jag vet alldeles för lite om. jag vet att vi åker på måndag, kommer hem på onsdag och att det är en finlandskryssning, sen vet jag faktiskt...inte så mycket mer. Duktigt Frida. Det ska bli kul att se honom igen imorgon. Jag saknar honom så mycket under alla veckorna som går. Men det är märkligt att man kan sakna nån så mycket.


Utekväll på Rolling. //Fredag 27/10//
Eftersom jag just kom hem från Rolling så är jar förmodligen inte så välstavad i mitt språk… För det finns det anledningar.
Men men. Kvällen inleddes med hypnotic/silver rum/vodka/fruktsodadrinkar för Elin och mig medans Emma och Daniel dricker vin i lägenheten hemma i e-tuna. Senare kommer Sandy som blir bjuden på vin av Emma. Dessvärre tror jag att hälften av vinet står kvar i våran/Elins kyl… FINT, nu har alltså kylen blivit ett spritskåp för ANDRAS alkohol. Men men, det gör inget. Det ligger en massa öl där också, som jag inte har nån aning om vems det är. Kusin görans kanske?
Till Rolling går vi sen vid halv tio, eller kanske tjugo i, vi tänkte försöka oss på det billigare inträdespriset.MEN, fem i tio är det fortfarande milslång kö utanför Rolling. WHY? VEM I HELVETE vill se Marie Serneholt?
Hon sjöng inte ens, hon mimade till TVÅ, eller kanske tre av sina låtar. Jag vet inte, jag lyssnade inte så noga utan sprang mest förbi när jag var på väg utomhus eller till Schlagerbaren.(Eller för att slå till Daniel, för att han stod där. Nej, jag gillar inte henne, okej?)

Vi träffade våran gamla vän Markus där i all Serneholtkalabalik(Oh ja, uppenbarligen är halva eskilstuna frälst i henne, för hela Rolling flyttades plötsligt just dit…)Vi som bara skulle dit för att dansa i schlagerbaren. Ja, han berättade i vilket fall som helst att han och Jimmy delar lägenhet numera. Hmm. Ska försöka åka och hälsa på nån gång. När jag sen står nånstans i mitten av Rolling och pratar med Emma och Emma kommer nån typ fram och frågar den ena Emman om hon känner mig. Uppenbarligen har han raggat på mig i två år via Helgon. Tur att jag inte märker sånt.
Okej, för övrigt blir vi alla ÖVERLYCKLIGA när de senare på schlagerbaren börjar spela Linda Bengtzing. Hehe. Det är bara nåt i alla de dagar jag och Daniel mobbad Moa med just den musiken. Stackars Moa.

Elin och jag går, typ tjugo minuter i två för att hinna till kebabhuset och köpa pommes frites innan de stänger på Rolling och det blir milskö in. Den jobbiga killen stoppar oss två på väg till jackorna och frågar: ”Var har ni gömt vingarna?”
Elin: ”Ja just ja, vi har visst gömt dem.”
Jag: OKEJ! Trevligt. Vi går nu, hejdå!"(NEJ, jag är usel på att komma på nåt smart att säga. Jag ville bara bli av med honom. Man ska alltid säga att man är lesbisk eller nåt. Upptagen funkar inte, då tror de att de har en chans senare.)

MEN… Vi hade kul ikväll. Eller hur?

Men vi får se om detta hamnar på bloggen. Jag vet inte heller. God natt. Klockan just nu: 02.21


SÅ...tillbaka till idag.
Jag ska färga om håret idag nån gång. Samma färg...det lär väl bli typ brunlila. Bara utväxten försvinner så är jag glad. Gissar för övrigt på att detta är det sista man hör från mig på ett par dagar nu. Tror inte jag kommer komma åt internet på båten. Hur ska stackars internetberoende lilla jag klara mig?

Vimmelbild från i fredags! Daniel är lite bakom (Hehe. lite bakom. lite borta. inte riktigt med) Och jag ler ett hmm..intressant filmstjärneleende.Typ.(Eller snarare gör jag mitt bästa för att inte blinka) Fint grönt diadem va?


Och tvättmaskinen dunkar i bakgrunden... Och jag har typ två tvättar till
att fixa.

Inga kommentarer: