måndag 22 januari 2007

BUSTED!

Det är en mer händelserik dag än jag trodde det skulle bli idag. Märkligt faktiskt.
Började helt vanligt med att jag som vanligt hade URont i foten och vaknade minst elva gånger i natt. (ja…eller det är det vanliga nu senaste veckan iallafall) Nu har jag dessutom ringt min kära Mamma hemma i Eskilstuna som jobbar som sjuksköterska. Hon sa till mig att linda foten. Det gjorde jag innan jag gick och lade mig, men…uppenbarligen för hårt eftersom jag mitt i natten vaknade till och var tvungen att linda av det. Är detta normalt?
Jag har nämligen ingen aning.
Jag kanske borde gå till en läkare. Kanske på onsdag.
Men det känns så larvigt. Jag var ju nyss där..kunde jag inte ha nämnt nånting om foten då? Eller…så ringer jag distriktssköterskan i Hemse…henne är det väl gratis att gå till?
Jag kliver upp på riktigt klockan halv tio. Hinner precis duscha, sminka mig, klä mig och äta en mango (ja,jag köpte en igår.) innan jag måste rusa iväg till klasstimmen som är första timmen på veckan.
Och åh, jag höll visst på att glömma nånting!
Tidningen GA(Gotlands Allehanda) ringer mig innan jag hunnit springa iväg och frågar om de får prata med mig om min blogg. Tydligen ska de börja med ungdomssidor och då är ju uppenbarligen bloggande rätt stort. Och eftersom jag är en tjej som bor på Gotland och bloggar rätt regelbundet så tyckte de det var en bra idé. Så läs tidningen, om man inte bor här på Gothland och prenumererar...så på internet.
Nu ska jag bara lite smått försöka ta reda på hur många som läser min blogg… Jag kan ju inte veta det? Det är väl olika från gång till gång. Tror jag.
Jag vet inte.

Och ja, efter klasstimmen så går jag och Erika hem. Moa gick till flygeln och Daniel skulle prata med LinjeledarMats om något.. Och där, när man som bäst sitter och redigerar bilder så kliver plötsligt VAKTMÄSTARNA in genom dörren. Helvete, städa undan all alkohol, tomflaskor och så vidare. Och viktigast, det som vi ALLTID ska göra. Hänga undan mysbelysningen. ALLTID.
Nu hann jag inte det, glömde bort det och plötsligt så är de inne i mitt och Daniels rum och kollar värmen... precis när de ska gå och jag precis tror att de missat mysbelysningen som hänger där i taket på helt fel plats så påpekas det. Förståss. Ta bort den, annars får vi inte bo kvar.

Japp, och nu skulle de tydligen prata med husmor också,Vi kan vara körda. Fast troligen är det lugnt, det brukar vara såhär. De brukar hota med rapportering. Jag menar, den där festen hos oss i höstas… Det hände ju ingenting! Det är lugnt.
Sen teorilektion, inget intressant, LinjeledarMats tänkte lära ut Finale. GÄSP tänkte jag som redan kan det sen tre år tillbaka. (Och jag fick sitta vid min egen dator) Eftersom vi är SJU i gruppen och det bara finns sex datorer. Där fick LinjeledarMats för att han flyttar över folk till gruppen så att det blir för många. Men men. Det funkar väl i vanliga fall.

Bild 1. Det är SNÖ ute! Massor. Fan. Och jag som trodde (Och hoppades!) att vi skulle få en gråbrun vinter. Och fortfarande har jag ingen Vinterjacka.

Bild 2: Daniel gjorde ett litet arrangemang med värmeljus på ett fat i vårat rum i går kväll. Han trodde jag skulle bli glad när jag såg det när jag promenerade hem från flygeln kvart i tolv i går kväll. Jag såg det inte. Men han formade ett F. Och ett D en annan gång. Men jag tror nog att man kan se D:et på Daniels blogg.

Bild3. Den efterlängtade Reinfeldtdörren. Det är iochförsig ÄNNU en bild där nu som jag plockade ur tidningen idag, men Whatever. Det här är ”Reinfeldt-badrumsdörren-minus-en”.

Inga kommentarer: