lördag 13 januari 2007

Första veckan

Då var alltså första veckan tillbaka på gothland avklarad.

- Så hur känns det nu?

Bra.. faktiskt.
Det går bra. Jag är faktiskt lite förvånad själv.

Sebbe och Camilla är underbara, lite väl frågandes om när Pierre kommer på besök(De vill nämligen ha en dubbeldejt, eller parmiddag), men verkar väldigt måna om att jag ska må bra. Igår kväll på Tobbes och Isabelles inflyttningsfest sa jag ändå till Sebbe att lugna ner sig, jag klarar mig. Och faktiskt så mår jag mycket bättre nu. Men han sa just det, att de är oroliga eftersom de vet att jag mått dåligt innan, och därför försöker ha bättre koll. Jag uppskattar det. faktiskt.

Ja, just det. inflyttningsfest igår alltså.
Kameran har legat på rummet typ hela tiden. Tyvärr. jag har inte tagit några kort än.
Men, vad ska jag säga, det var trevligt.
De har ett fint litet hus med två rum och kokvrå och en jättesöt liten katt som Daniel var livrädd för.

(Nej...ingen kan förstå hur man kan vara rädd för en liten kattunge...Det är ju inte som det är med spindlar, det finns ju liksom inte 100 000 giftiga kattraser i världen direkt)

Men men, jag vet. Jag är rädd för spindlar, Daniel är rädd för katter. Tydligen finns det en likhet.

Och... dagens skvaller. En viss klassmedlemberättade att han är lite förälskad i en ny tjej på skolan. Det som är grejen är bara att ingen av de kan särskilt bra svenska, och en kan ingen engelska. Så konversationer är lite svåra för dem. Hur gör man en kärleksförklaring till någon som inte förstår vad man säger?

So...Idag är det lördag. Jag sov fram till tolv. sen vägrade jag kliva upp förrän klockan ett. tjugo i två gick jag till frukosten. Japp...det går. alldeles utmärkt.
Och nu är klockan tjugo i fyra och det är snart middag. Jag lämnar nog datorn här och kommer tillbaka till den sen.
Och ikväll ska vi spela fia med hutt och andas i glas. (Sånt som vi gjorde flera gånger förra året)
Och efter inte alls så mycket övertalning ska jag få dragsminka Sebbe...hehe. Fast jag tvivlar på att han kommer att gå med på det när det väl är dags.
Och igår ringde Kim och berättade att han skulle kunna komma och hälsa på mig här på gotland om någon vecka. Nästa helg för att vara exakt. Det ska nog bli jättekul!
Om han kommer, vill säga. Det var något om repetioner som kunde komma i vägen, men annars så har vi Kim här för ett par dagar.
Det är lite trist att jag träffade honom och Jimmy så otroligt lite under lovet. Vi som brukade umgås jämt för inte alltför länge sen.

Och ikväll ska jag testa om rumsgrannarna mina kan tåla lite absint

Det ska bli roligt

Och nu efter middag kom Hemrik och frågade om vi kunde se på fäbodjäntan. vår nya klasskamrat Maria också för den delen... Kan det möjligen vara Nicklas "reklam"-tröja som fått alla på de tankarna?

2 kommentarer:

Eligin sa...

okej, vad står det på tröjan??
Och vem är det som är kär i vem?

OCH WHY IN GODS NAME HAR INGEN SAGT ATT KIM SKA KOMMA DIT??

Frida T sa...

Ja, ELin. På tröjan står det "Fäbodjäntan-äkta svensk hårdporr".
Vem som är kär i vem kan jag inte berätta. det är därför det står i gul liten stil. Det är SKVALLER.

Och...det sista..tja...du frågade inte?