söndag 11 mars 2007

En riktigt BRA vecka

Det var faktiskt en bra vecka. Jag som trodde det skulle bli svårt. hmm. jag kanske klarar mig nu. (Okej, Frida, sluta tänka sådär. Om du analyserar kommer det att gå åt skogen)
Jag har nu klivit upp och sprungit varje morgon i fem dagar. (Det är iallafall nåt) Bra accomplishment. Igår var det schlagerfestivalens final. I villan satt vi ett stort gäng och såg på tv:n. Strax innan allt började hade vi också en liten vadslagning om vem som skulle vinna. Alla som ville lade EN krona på den artist de ville.(En liten vadslagning alltså) Ville man lägga på fler artister lade man två. potten blev på fjorton kronor. Jag, som fortfarande är arg över att Magnus Carlsson inte var med i finalen(Jag har faktiskt hejat på honom de senaste sju åren, tänk hur svårt det är att inse att jag inte fick göra det iår) lade två kronor. På de två som slog ut honom ur finalen, Sebastian(som för övrigt ser ut som folkmusikMarkus) och Zelmerlöf(Som har ett äckligt jobbigt smil. Usch vad trött jag är på honom) De vann inte. Tack gud. Två kronor bortslösade, like I care. Vinnarna Tobbe, Jakob och Nina skulle dela på pengarna. Nina efterskänkte sin del, Tobbe och Jakob fick sju spänn var.


Och tidigare på dagen fick jag ett meddelande från Daniel där det stod "Du det är ju sol. Ska vi inte ta kort idag då? Det vore väl kul. Vi kan ju spela hela natten. vad tycker du? kram"

Då kan vi kanske gå tillbaka i tiden några månader när jag en gång var i Gothenburg och gick in i shockstore för första gången. Där köpte jag alldeles underbara lösögonfransar. När jag kom hem igen bestämde Daniel och jag att vi någon gång skulle göra ett photoshoot med de lösögonfransarna. Men det var december och kallt. (Eller halvkallt, vi minns väl inte direkt den här vintern som kall?)

Hur som helst så blev det photoshootet av idag. Och när vi satt där och sminkade oss kommer Elin in i rummet. Daniel får en briljant idé och frågar henne om hon gör något speciellt för tillfället. När hon inte gör det får hon erbjudandet att fotografera, vilket hon tackar ja till.(Det var därför bilderna blev bra. Både Daniel och jag är överrens om att Daniel inte kan ta kort särskilt bra, möjligen med lite övning...)

Daniel förresten, han sa att han skulle städa idag. i vardagsrummet. Och så vitt jag kan minnas har han inte fått det infallet när vi bott där förut. Och sen verkade han lite nedstämd. Kanske, det kan vara inbillning också. Jag ska kolla med honom när jag kommer hem sen.
Och nyss ringde Pierre. man glad av att höra hans röst.
Och jag tänkte lägga upp bilderna på en sida jag skapar. förmodligen inte min bildblogg. Eller så blir det den. I don't know. Det kanske blir den. Dit är adressen http://bilderavmig.blogspot.com

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har ju sagt att du passar i skjorta! Den ser grym ut på dig... snyggt förresten att ha korsetten under.. Sminkningen var ju också bra.. kanske inte i min smak, men kan bli!

Frida T sa...

Tack älskling! jag får väl börja använda skjorta mer då... kanske. puss