onsdag 14 mars 2007

Nothing really happened

Eller så kanske det har det vid närmare eftertanke. Jag var frivillig för att lära ut på ensembleledninngen...trots att jag inte var ett dugg förberedd. Det visste de. Allihop. Men det var trevligt. Och jag tycker det gick helt okej. Jag var lugnare än jag brukar(Däremot på kören var jag überhoppig... faktiskt... Men då hade jag just hört om Elins samtal med min kära gamla musiklärare i Sandviken.)


Och vi har bestämt resplanen för turnén. Typ. Vi har ju inte bestämt något än. Men jag vill så OTROLIGT mycket till Sandviken. Så här mycket har jag inte sett fram emot alls mycket under detta år på den här ön. Men jag vill verkligen. så jag hoppas verkligen att det blir av.


Och något annat jag längtar till är helgen efter när turnén är slut och jag kommer hem och får träffa Pierre. (Mer att se fram emot alltså) Han berättade idag att han kommer hem i påsk, precis som jag alltså!


Och för några timmar sen hade vi en konsert för någon förening som kallar sig BILDA. första gången som "Monikas Vals" genomfördes på någon konsert. Jag ifrågasätter min röst(Jag är jobbigt krasslig i halsen! och hatar det) men klassen säger att det lät bra. Jag får väl hoppas att jag inbillar mig.
Och skvallersnacket fortsätter om den där...ni vet. Ja endel vet väl. Men verkligen! Jag fattar inte hur man ska orka. och hur vi har överlevt ett år med denna person... Och om inflyttningen av någon annan ifall att Erika flyttar ut ur villan...eh.. om DET nu skulle hända skulle jag hellre flytta in i det rummet. Fast jag hoppas hon inte gör det. Även om hon inte är här så ofta nuförtiden...:(

Och nu sitter Maria, Elin, Daniel och jag i vardagsrummet och pratar om ting. Och just nu spelar Daniel en coverlåt på en gammal låt(Nehe, en gammal låt?Man gör ju så himla ofta covers på nya låtar)

Moa är på rollspel borta hos Tobbe och Isabell (Av någon anledning vill jag skriva Thobbe. För han heter ju Thobias. med H) Och Maria börjar visst somna och vill gå hem. Jag vill se Prison Break... men då måste jag ju gå iväg till flygeln. Och det vill jag inte.

Och ja... inte för att man ser så mycket på bilderna men detta är alltså Elin och Maria i min klass som sitter och lyssnar på det sämsta någonsin gjort på musiklinjen...FÖRRA ÅRET. men det finns stolpskott varje år. I år är det för tidigt att säga (högt alltså). Och webkameran är ju inte överdrivet bra. Den första bilden är på mig. Taget typ nu. Om ingen förstod det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej äslkling! Ville bara tillägga att det finns en viss risk att jag åker hem nästa helg redan. Jag kommer komma hem vid påsk också, men det är så att en Johan fyller år, så jag ska hem och fira honom.

Puss