torsdag 15 mars 2007

Statistik...

Mitt postfack har ekat tomt rätt länge nu…
Nej, det här är faktiskt inget försök att få folk att skicka saker till mig, det är bara intressant att TU-facket har varit tomt de senaste dagarna. TU står alltså för de som heter nåt på T (som Thornberg, Thomson…Tivegård. Eller Thetzlaff. Han har alltid post. Ja, utom nu de senaste dagarna.) Eller U, som eh… Utgård… Kan man heta det? Okej nåt annat. Ut…Urk.. Ulrikson! Det borde man väl kunna heta? Coolt om man hette Ulrik Ulriksson. Det måste jag kolla upp om någon här i landet heter. Hmm. På tal om det. Kom just att tänka på ett gammalt samtal om travhästkuskar vi hade i högstadiet. Eller mellanstadiet. I don’t know. När vi tog upp nåt om namnet på en som hette Erik Eriksson. Då minns jag att lill-Erik(han hette samma sak som Lill-Erik i Bert-filmerna. Lindstedt alltså) han sa i alla fall att han tyckte det var det snyggaste namn som fanns och att han skulle byta till det. Heh.. undrar om han gjorde det? Antagligen har väl han glömt det precis som jag som bara av någon anledning kom att tänka på det när jag promenerade hem från Lunchen för att hämta papper till min Sånglektion som börjar om 10 minuter. Kanske borde gå alltså. Jag söker upp Ulriksson sen.

Nu är klockan 16.42 och jag är hemma på emellanvisit mellan att jag suttit och nördat(Eh… pratat och sjungit) i foajén i två timmar. Eller snarare två och en halv. Så i marken på vägen tillbaka till villan ett gäng ”klackhål” i den mjuka jorden. Märker att jag nog använder klackar lite mycket. Men nu när jag är så van att gå med dem känns det faktiskt rätt skumt att gå i platta skor. Känns liksom som om jag går med hälen. Jaja, jag tar väl plattskor när jag går till maten om en kvart då. Sebbe och Moa sitter där i foajén och spelar World of Warcraft-kortspelet. Det verkar faktiskt ännu jobbigare än dataspelet. Och jag fattar det inte heller.

På tal om mitt sökande på namn. Jag hittade en urdum artikel som jag inte vet om jag ska ta seriöst eller inte(Dels för att jag inte orkar läsa vad som står i den) men där heter alla namn som ”Elin Elinsdotter,” ”Sten Stensson” Och då förståss även ”Ulrik Ulriksson”. Läs den. Och berätta för mig, jag tycker den verkar för ointressant för att orka läsa igenom, speciellt nu när jag har lite bråttom och middag om elva minuter. http://www.leena.nu/popup/taltmote.html

Den adressen hittade jag i alla fall. Annars verkar Ulrik Ulriksson vara ett ganska ovanligt namn. Men jag hittar typ…tre personer som heter så. Hmm.. ojdå, en i riksdagen också. Fast det kan ju vara gammalt, jag orkar inte läsa det heller. I alla fall. Det finns. För övrigt finns det 3200 personer som har Ulrik som tilltalsnamn i hela Sverige. Varför har då inte jag träffat någon? Frågan är hur många i sverige det finns som heter Frida? Gissningsvis rätt många.

Ah.. under middagen tipsade Jakob mig om http://www.scb.se/ . Dvs. Statistiska centralbyrån. Så nu vet jag att det finns 20 861 personer som heter Frida i förnamn(Som tilltalsnamn alltså) Det är ju inte överdrivet många. Det kunde ha varit värre liksom. Så nu slipper jag byta namn till nåt jätteovanligt som typ Concordia eller nåt.(Det finns typ ingen som heter det. Kanske nån) 34885 personer heter Elin. Hah, det är vanligare. För övrigt finns det 377 personer i Sverige som heter Thornberg. Heh. Det finns tio män som har Elin som tilltalsnamn. Men ingen Frida. Tur för dem. 51 903 män heter Daniel, och en kvinna. Jobbigt. Det hade ju varit bättre om jag typ hetat ”Frieda” Eller ”Friedha”. Det senare finns det ingen som heter. Och Elin borde ha hetat typ Elinne. Namnet ser snyggt ut, dessutom finns det bara elva pers som heter det. Och det uttalas likadant.

Givetvis sökte jag fler namn. Tillexempel finns det 4990 som heter Pierre, men bara 4 som heter Pjär. Och många tusen Johan.
Nu är det slut med detta meningslösa letande. (För övrigt finns det EN person som heter ”Noo”. Det var väl roligt?) Det finns för övrigt 4 pers som heter Hello.
SLUTA SÖK PÅ NAMN!


Okej.
Snart..
(Och bara för att göra Daniel lite arg…eller snarare glad, men småsur för att jag sökte… Nej, det finns ingen i Sverige som heter Feuilly. Fan också.)

Och jag tog högklackat till middagen ändå. jag glömde visst.



Jag måste ta fler bilder. de där är ju från förra året...

Inga kommentarer: