söndag 20 maj 2007

Första


Jag saknar egentligen ord. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva men... antar att det flyter på sen till slut. Jag är tillbaka i Eskilstuna nu. Långt långt borta från ön jag har hatat och älskat om vartannat. mest hatat kan jag tyvärr medge...
Men nu när allt är förbi kan jag se det med andra ögon. Jag har älskat allt det intensiva, det som gjorde att jag inte behövde eller hade tid att tänka på annat.
Jag hatade när jag saknade ett liv och tyckte att jag bara sköt upp framtiden till något annat och när saknaden efter allt blev för stor.
Men jag älskade de sena kvällarna i gymnastiksalen, de ännu senare nätterna i flygeln, eller alla de gånger jag sent på natten försiktigt klivit upp för att inte väcka Daniel gått upp och gått en promenad som ofta slutade i röda skolan, där man kunde sjunga ut om man behövde. Egentligen var jag nästan aldrig ensam i röda skolan, utom just på nätterna när ingen annan var där. Annars var jag bara i det huset när vi hade lektion. och någon enstaka gång när jag upptäckte att det var tomt och satte mig för att spela piano och sjunga.(Oftast på kvällen) Eller ställa mig på den lilla scenen, ställa fram spegeln och sjunga.
Jag hatade varje gång jag började fundera över framtiden. Varje gång blev jag livrädd och rastlös. Och arg. Mest på mig själv.

Och nu är allt över. Ännu en era i mitt liv som förändrat så mycket är nu slut. Folk frågar "hur många gånger i sitt liv kan man säga: det var då allt förändrades?". Mitt svar är: "Rätt många." Varje särskild period förändrar ett par saker åt gången.

Hörde idag på någon radiokanal Måns Zelmerlöf prata om nåt skit. Jag orkade egentligen inte lyssna, men var trött och ville hellre höra på det än på musik(Då jag tenderar att bli trött av min egen musik när jag ska koncentrera mig. Den är kanske lite sövande) Han var jobbig och lät brattig på rösten. Dumma barn(som är äldre än mig...tror jag iallafall) som tror för mycket. suck. Idiot. ursäkta, men jag stör mig här. Lika mycket som när jag tyckte att eurovisionvinnaren såg ut som harry potter.(DET TYCKER JAG FORTFARANDE!!)

Något annat jag störde mig på? eller tänkte på? Jag hade ju ett helt gäng urbra tankar. Varför glömmer jag dem alltid? Usch.. Jag ska ta med mig ett anteckningsblock imorgon.
De två senaste dagarna har jag alltså jobbat övertid på IP. och jag fortsätter imorgon och på Måndag. tänkte det, det är lika bra att tjäna lite. Men nu är det bara två dagar innan jag får åka till Göteborg. Och ja, älskling, jag vet att du väntar på det där inlägget som bara skulle handla om dig. Snart kommer det, var inte orolig.

Bilden:
Daniel, jag och Ismail i ett träd på den lilla klassresefesten vid Holmhällar i söndags.

Inga kommentarer: