tisdag 15 maj 2007

Sista


Sista gången jag skriver ett bloggmeddelande på Gotland.

För imorgon kommer nämligen husmor till klassavslutningen i Röda Skolan och tar ifrån oss våra flygelnycklar. Det känns tungt tycker jag.


Denna dag har nämligen också varit full med städning. STÄDNING! Idag var städbesiktningen, klockan 13.00 hade daniel och jag våran tid och vi bägge två var smått paranoida inför detta. Jag vill absolut inte bli underkänd och få göra om skiten. Inte Daniel heller. Men klockan tolv kommer ändå husmor upp till oss(En timme tidigare alltså) och ska kolla hur det går. Hon går runt lite i vardagsrummet och säger "Är ni tidsoptimister eller? Jag kommer tillbaka om en timme!"

Vilket betydde "Dammsug vardagsrummet och gör rent spegeln." I Stora drag. Så Daniel och jag blev arga för det och gjorde vad hon bad om innan vi sprang iväg och åt och lämnade sopor. Väl tillbaka börjar jag diska sopkorgar och snabbtorka utrymmen jag tror att jag glömt(Nånstans här i stundens hetta kan jag också ha slängt ner tvättnyckeln nånstans... möjligt är det. Fast jag minns det inte alls!)

och slänger till slut ner trasan i min väska så att den inte ska synas. Nu är hon här.

Hon kollar runt, och vi blir livrädda att hon ska anmärka på fläckarna på golvet. Det gör hon inte. Hon säger bara nåt om att min säng är stadigare än Daniels(Eh...jaha? Och?") och att fönstren var jättesnyggt putsade(Då blev jag faktiskt lite glad. Jag kämpade med fönstren...lite)

Okej, nu ska jag faktiskt gå hem och lägga mig. Det har nyss varit musikcafé och efter det var jag uppe och städade i röda skolan samtidigt som jag pratade med Pierre i telefon. Jakob hade inte synts till. Gissningsvis har han glömt det. Lika bra att fixa det själv, jag tänker då INTE ringa upp honom. Jag hoppas han frågar imorgon helt enkelt så jag kan säga att jag fixade allt själv och hälsa att han kunde ju ha tänkt på det också.


Okej, jag är stingslig.

Och känslosam

Och sentimental.

Och trött...

Jag ska gå hem och lägga mig.

Imorgon planerar jag att stanna uppe fram tills bussen går 05.15.

Vi ska nämligen ha fest på onsdagskvällen på något änge och därefter hoppas jag att folk stannar ett tag med tanke på att jag varken har kudde eller täcke efter inatt(Jag lånade det av skolan och måste lämna tillbaka det imorgon... för när annars ska jag hinna?)



Idag har jag:

Bränt 24 dvd-skivor

och 66 cdskivor

Haft städbesiktning och klarat den!

Haft fyra datorer stående på en rad på ett bord

Sjungit och spelat gitarr helt ensam på ett musikcafe(läskigt)

Efteråt grät jag... av..känsloöversvämning.


Okej, det var allt för det allra sista bloggmeddelandet från Hemse.

Hur känns det?


Blandat


Men om en vecka vid den här tiden ligger jag bredvid Pierre i Göteborg. Och jag längar ändå så mycket tills dess!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag längtar jag med!

Anonym sa...

okej?? fint