lördag 5 maj 2007


Jag är för trött.
Tre konserter på tre dagar. Alla med olika innehåll för mig. Dessutom med en mamma här på gotland som vill höra en sjunga och packa ihop ens saker och sen dessutom köra runt gotland och kolla på dess sevärdheter. DESSUTOM är jag sjuk! Sitter och snörvlar och hostar och säger i varannan mening att jag inte kan andas.
Dock inte sagt att detta har varit tråkigt. Jag tycker det var skönt att mamma kom och tog mina saker så blir det lättare att städa sen. Och jag tycker det är riktigt roligt att åka runt och kolla på gotland i toyotan. Jag får se så mycket kul.

Sen tycker jag om när min familj får möjlighet att höra mig sjunga live(Även om det kanske inte alltid går bra.... Grämer mig fortfarande över torsdagen.)

Torsdag 3/5 - Musikaliska sällskapet, konsert
Fredag 4/5 - Radioinspelning på radio Gotland i Maris Cafe(Går fortfarande att höra på www.sr.se/gotland , välj lyssna igen och sen datum och tid. Välj nån tid mellan 10.00-11.30. Tryck på 11.00 om du vill höra mig)
Lördag 5/5 - Körkonsert. Sångensemblen och hela kören och...hjälp vad mycket. Men nu är det över. Och det var riktigt kul. Även om jag kände mig som en rymdvarelse som liksom går och andas sådär jobbigt och ljudligt...

Och nu sitter jag och daniel här i flygeln. Eller ja, just nu är han iväg och hämtar kaffe så jag är ensam. Och bromsljusen i Volvon slutade fungera ikväll. YAY tyckte jag som körde bilskrället på väg hem från Roma där körkonserten var. Fast Maria var nog räddast. Jag tyckte mest att man alltid har roligt i "The Deathcab". Det händer ju alltid något.

Sebbe och Camilla vågade inte åka i volvon. tydligen överlever man inte om man krockar. Men som om jag skulle vilja leva om jag krockar och blir invalid ändå. (Ursäkta mina åsikter) Men...ja, då skulle jag nog hellre dö. Det går ju iallafall snabbt.

Och för övrigt så kommer bilden från hemresan när Linnea satt och tog bilder i bilen på mig och folk runt omkring och på världen utanför som flimrade förbi i 90 km/h. eller nåt.
Vi mötte en polis. han stannade oss inte.
Och kan du inte komma åt radion. Ladda hem filen där jag sjunger och Sebbe spelar gitarr på Lars Winnerbäcks "Kom änglar". Jag låter lite nasal, men glöm ej att jag är jätteförkyld.

Inga kommentarer: