söndag 6 maj 2007

MD-mixup

Körkonsert igår. Och jag sitter här med inspelningen nu och lägger över den på datorn. Det går riktigt bra. Vi som för några timmar sen inte ens trodde att inspelningen blivit. Såhär gick det hela till:
  1. Eftersom Elins Md inte vill spela in sist vi hade konsert, så ber vi Hulda fixa inspelningen, det gör hon så gärna.
  2. Avfärd till Roma Kyrka, Jag tar med mig Elins MD (för att lämna tillbaka den)som jag fortfarande har kvar sen musikaliska sällskapet då inspelningen inte fungerade.
  3. Hulda sätter sin High-MD på inspelning i kyrkan innan konserten
  4. Konserten tar slut, Hulda stänger av sin inspelning och jag tar Md:n och lägger ner den i väskan.
  5. Precis innan bilen ska avgå kommer Hulda fram och frågar om hon kan ta MD:n nu så att hon kan lyssna på den i bilen, så kan jag ta den och spela av den ikväll när vi kommit fram. Det är självklart lugnt, det är ju hennes Md och vad ska jag ändå använda den till i bilen?
  6. Så jag ger henne md:n(tror jag)
  7. Vi kommer fram och Hulda kliver ut ur folkabussen där hon åkte och säger att det verkar ha gått snett med inspelningen, det finns inget ljud på inspelningen...
  8. Fan, jaja, då pratar vi med Serpen imorgon om inspelning...hon hade ju också en.
  9. Dagen efter på fikat träffas Hulda igen och säger att det verkar som om det är musikaliska sällskapet, med extremt lågt ljud på hennes Md...
  10. NU FATTAR JAG! precis allt. Jag gav henne Elins MD igår kväll när jag plockade upp den ur väskan! De ser nämligen EXAKT likadana ut.

Det tog många långa förklaringar innan alla förstått vad som hänt kan jag dessutom säga. Bara för att jag förstod betydde det inte att alla gjorde det..men, ja, det var ju bara jag som visste att jag hade Elins spelare i väskan. Klantigt. Lång och detaljrik förklaring nu med, det tar nästan bort det roliga...

Oh Well. Nu sitter jag i varje fall här och spelar av det. Och har två diskar till att spela av. Sen borde cd-bränningen börja typ imorgon med mp3skivorna. Och radioprogrammen...börjar väl ikväll när jag slår på fyra datorer på cd-bränning. Hehe.

2 kommentarer:

Eligin sa...

boooooooooooooring! oh my god!

Frida T sa...

Jag sa ju aldrig att det skulle vara kul.