måndag 7 maj 2007

Olaga Intrång

Så kallas det käre vän.
Idag var det halv teaterdag i Visby. Utom för mig som skolkade från bussen så att jag missade den. Wohoo...
Skolker. och aningen olaglig.

Hur som helst. Under tiden som alla var borta låg jag i mitt rum och spelade över ett helt gäng konserter från MD till mp3 på datorn(Ni minns väl md-historien??)
Någon gång på eftermiddagen kommer dataansvarige typen över och frågar varför jag flyttat in internet i rummet.
-"Eh...ja, för att sladden låg HELT i vägen i trappan och eftersom det ändå bara är jag och Daniel som använder det"
-"På tal om Daniel, jag tog just honom på bar gärning med att ladda hem film i flygeln. Om han gör det där så gör han väl det här också och det är därför internet inte fungerar" Säger hon till mig som blir lite smårädd(Hon FÅR väl inte öppna andras datorer bara sådär och gå in på dem?)
Så jag svarar att
-"Nej... Vi har pratat om att aldrig ladda hem här hemma, vi gör inte det. Det är inte därför internet inte fungerar."
-"Nej, men jag kopplar ner det här nu ändå." Sen går hon. Och jag skickar ett par sms till Daniel för att berätta vad som hänt.

Nu när jag gått till Flygeln efter en massa övande på ett gäng låtar så träffar jag Ismail som tydligen var här när datamänniskan var här också. Tydligen så gick hon in på datorn, kollade upp datornumret och ringde sen till en kille och berättade det. Efter det gör hon en inställning och ringer människan och säger att det är lugnt "Han kan inte göra nånting nu".
VAD betyder det?

Dumma datamänniska.

Är inte detta olaga intrång?
Fast det är ju trots allt bara två veckor kvar av skolan. knappt. Frågan är om det är värt det.

Nej, frågan är om jag inte ska gå och fixa
resten av inspelningarna nu... Hejdå



Inga kommentarer: