tisdag 22 januari 2008

Bombhot i Göteborg

Jepp...min enda sovmorgon denna vecka och jag tänkt sova ut länge och ställer klockan på tio så ringer givetvis Mamma klockan åtta och frågar om jag hört något om bomberna och om jag blev evakuerad. Nu är det såhär. Jag bor inte där. Jag bor för långt bort helt enkelt. Jaja, de säger iallafall att spårvagnarna är försenade åt alla håll och kanter. Ingen resgaranti på en enda vagn eller buss i hela göteborg gäller. Alltså lär man bli försenad. Jaja, jag ska iallafall nu promenera iväg och hämta mina skor hos skomakaren en hållplats bort. Och jag tänker gå. som vanligt.
Och hårfärgningen gick för övrigt fint- Lite brunare, lite rödare och lite mörkare. kanon. Okej, nu ska jag gå.

Bilden är från igår när jag ville ha lite mysigt med tända ljus hemma i lägenheten. Och äta glass...dock sorbet eftersom jag tydligen är laktosintolerant. Dumma värld som bestämde det.
Ja just det, angående bombhotet. Vi får väl hoppas ingen bomb smäller. Det vore faktiskt rätt illa. Men...fortfarande, jag mår bra, nu ska jag ta en tidning och läsa om det. Ut ska jag. Just det, posten är försenad också på grund av detta. 600 000 brev och försändelser. Stackars Postanställda...ni kommer få en JOBBIG dag imorgon när det blir dubbelt så mycket.

Inga kommentarer: