tisdag 8 januari 2008

Idag är det den åttonde januari

Idag är det den åttonde januari. i trettio minuter till. Imorgon hoppas jag nu att min kursstart är. jag är lite småskraj då jag upptäckte ett fel i papprena och ringde Pierre som gjorde allt för att försäkra mig om att det är lugnt. Men jag blir så lättskärrad och kommer säkert ligga och oroa mig hela natten ändå.
Min förkylning är inte över, dock lite bättre. Min hals gör lite mindre ont och mitt huvud värker lite mindre. Näsan är ungefär som förr, men näsdroppar har aldrig funkat för mig så det är väl bara att leva med.

Idag har jag varit ensam hela dagen. Tomt och trist och ensamt.
Jag saknar Pierre.
Och jag tycker inte om att ligga sjuk och må dåligt när ingen är där och kan hjälpa mig. Jag vet att jag låter som en uppmärksamhetsjunkie men det är ju så mycket enklare när det finns någon mer här.
Fast mest är det tråkigt att vara ensam. Speciellt när man är sjuk.

Jag gick iväg till ICA träffen idag för att hämta mitt paket med mina böcker. Och så något paket till Pierre som ska innehålla någon laddare. Jag har inte öppnat det, det får han göra själv när han kommer hem.
Och...vad har jag gjort mer? Dagen har försvunnit rätt fort känns det som. Jag har inte sovit en sekund under dagen så det är inte det..men jag minns inte vad som hänt. Antagligen en relativt händelselös dag med fler förkylningskurer. (Det påminner mig om att jag faktiskt inte tagit mina dagliga två C-vitaminsbrustabletter. Ska fixa en nu innan jag lägger mig)
Bilden: Jag måste verkligen försöka anstränga mig för att se glad ut på bilder jag tar när jag är sjuk. Jag är också aningen för chic för att vara sjuk och ska gå till affären. Men jag ville klä mig ordentligt och inte frysa så jag var tvungen att hitta på något. Jag är åtminstone osminkad vilket är helt rätt när man är sjuk.

Nu måste jag lägga mig. Annars lär jag inte somna förrän tre inatt... Eller så blir det så ändå...vem vet

Och där ser ni vad jag nu måste dricka...mmmm...så gott...njae. Två c-vitamintabletter...en hallon och en blåbär...wiie...

1 kommentar:

Frida T sa...

För övrigt...är det bara jag som stör mig på att jag har en hårslinga i ansiktet?

för övrigt... igen. varför kommenterar jag mina egna inlägg?