onsdag 23 januari 2008

Om man försover sig en halvtimme...

Scenario: I morse ringde klockan. 06.25 som vanligt. fem minuter senare ska den andra klockan ringa. Så... Jag tar upp den andra, och försöker ha koll på klockan. Lyset funkar inte. Nähe...okej, jaja, hon kan ju inte vara så mycket. En halvtimme senare vaknar jag till igen. FAN, sju är hon nu. Springer upp, gör mig iordning och märker att jag inte hinnar sova min vanliga halvtimme innan bussen går. Hittar inte mina nycklar. FÅR PANIK! Väcker Pierre och tänder överallt och springer runt i panik och överväger till slut att åka iväg ändå... Men... precis då hittar jag nyckeln på det otippade stället sminkväskan... Springer till busshållplatsen, kommer fram två minuter innan bussen ska gå. Men, istället står det att den går först om tio minuter...

Jag blir förbryllad.

Kommer på att jag glömt min matlåda, springer tillbaks. Går fram till dörren, sätter i nyckeln. DEN FUNKAR INTE! "Fan, tänker jag, vad är fel? Har Pierre redan hunnit låsa? Han sov ju... " Försöker om och om igen att låsa upp, utan att lyckas. Precis när jag tänker knacka kollar jag upp på dörrnumret...106... Jag har gått upp en våning för lite! Springer snabbt därifrån och upp en trappa till och ber en inre bön att de inte hörde eller att de inte var hemma..."åh vad pinsamt att gå fel...."
Okej, jag hämtar matlådan, byter skor(Eftersom jag insett att jag kommer att få springa lite nu) Går ner, nu står det att bussen kommer om elva minuter..."VA?" tänker jag och springer sen för fullt iväg till nästa hållplats för att få något att göra. Ringer Pierre och ber honom att ge mig min lärares nummer så att jag kan säga att jag kommer att bli sen. Men...precis när jag gått förbi Quidingsgatan...gissa vad som händer? Jo, givetvis kommer bussen. kanon... inte.
Så jag springer vidare, ner till 3:ans hållplats. nästan där ser jag hur den åker iväg... Japp...just min tur. Så...bara att vända om och gå till ettan istället. Den kommer om 6 minuter. klockan är 18 över åtta. Fint. Jag kommer helt klart bli sen.

Efter detta gick det dock okej...jag kom fram 20 i nio. Tio minuter sent. jaja...alltid nåt.

Nu börjar jag om fem igen. hejdå.

Inga kommentarer: